Pregled bibliografske jedinice broj: 895992
Retorika forme i retorika znaka: značajne platforme i pojave u hrvatskom slikarstvu od petog do osmog desetljeća dvadesetog stoljeća
Retorika forme i retorika znaka: značajne platforme i pojave u hrvatskom slikarstvu od petog do osmog desetljeća dvadesetog stoljeća // Sarajevske sveske, 51 (2017), nije numerirano-nije numerirano (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 895992 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Retorika forme i retorika znaka: značajne
platforme i pojave u hrvatskom slikarstvu od
petog do osmog desetljeća dvadesetog stoljeća
(The rhetoric of form and the rhetoric of sign:
important platforms and phenomena in Croatian
painting from the 1950s to the 1980s)
Autori
Lah, Nataša
Izvornik
Sarajevske sveske (1512-8539) 51
(2017);
Nije numerirano-nije numerirano
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Hrvatsko slikarstvo druge polovine 20. stoljeća, retorika forme, retorika znaka
(Croatian painting of the second half of the 20th century, rhetoric of form, rhetoric of sign)
Sažetak
Pratimo pojave u hrvatskom slikarstvu tijekom petog, šestog i sedmog desetljeća dvadesetog stoljeća sve do osamdesetih godina, kada s pojavom Nove slike, utjecajem transavangarde i postmodernih tendencija završava razdoblje modernizma. U članku se ne spominju svi autori koji su dali doprinos u okviru teme kojom se bavimo, u prvom redu zbog toga što se pregledni karakter teksta temelji na izvorima do sada obrađene i povijesno valorizirane građe. S druge strane, korištenim se primjerima i istaknutim autorskim osobnostima prije svega nastoji ukazati na dvije oprečne teorijske i produkcijske platforme u hrvatskom slikarstvu navedenog razdoblja, prve što je bila vođena interesom za retoričke efekte čiste forme, i druge što je bila orijentirana prema semantičkim efektima retorike znaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti