Pregled bibliografske jedinice broj: 89594
Suočavanje s akademskim stresom i slobodno vrijeme učenika
Suočavanje s akademskim stresom i slobodno vrijeme učenika // XIII. Dani psihologije u Zadru / Sorić, Izabela (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2002. str. 7-7 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 89594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suočavanje s akademskim stresom i slobodno vrijeme učenika
(Coping with academic stress and leisure)
Autori
Brdar, Ingrid ; Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIII. Dani psihologije u Zadru
/ Sorić, Izabela - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2002, 7-7
Skup
XIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 22.05.2002. - 25.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Suočavanje s akademskim stresom; slobodno vrijeme
(coping with academic stress; leisure)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogu li učenici biti klasificirani u grupe ovisno o tome kako provode slobodno vrijeme i ispitati odnos između strategija suočavanja s akademskim stresom i načina provođenja slobodnog vremena. 455 učenika osnovne i srednje škole obgovorilo je na upitnik Strategije suočavanja s neuspjehom u školi i Upitnik o načinu provođenja slobodnog vremena. Primijenjena je klaster analiza kako bi se učenici klasificirali na temelju odgovora u Upitniku o načinu provođenja slobodnog vremena. Dobivena su četiri klastera ispitanika. Prvi klaster obuhvaća učenike koji najviše slobodnog vremena provode u zabavi. To je najstarija skupina koja ima najlošiji školski uspjeh i najniži rezultat na strategiji rješavanja problema. Drugi klaster čine učenici koji svim aktivnostima u slobodnom vremenu posvećuju manje vremena. Tu skupinu čine mlađi učenici boljeg školskog uspjeha. Kada dobiju lošu ocjenu, najmanje traže socijalnu podršku i najmanje se oslanjaju na strategiju zaboravljanja. Treći klaster čine učenici koji najviše slobodnog vremena provode u čitanju knjiga i odlascima u kazališta. Ta skupina obuhvaća starije učenike prosječnog školskog uspjeha, sklonih traženju socijalne podrške od prijatelja i roditelja. Oni također nisu skloni zaboravljanju loše ocjene. Četvrti klaster obuhvaća učenike koji su najmanje skloni socijalno nepoželjnim oblicima zabave, a najviše vremena provode u sportskim aktivnostima. Ta je grupa učenika najmlađa i ima najbolji školski uspjeh, a u svim strategijama suočavanja s akademskim stresom (osim emocionalnih reakcija) ima najviši rezultat.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija