Pregled bibliografske jedinice broj: 895365
Odnos izloženosti medijima i zadovoljstva izgledom
Odnos izloženosti medijima i zadovoljstva izgledom, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 895365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos izloženosti medijima i zadovoljstva izgledom
(The relationship between media exposure and appearance satisfaction)
Autori
Matušan, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2017
Stranica
39
Mentor
Glavak Tkalić, Renata
Ključne riječi
predodžba tijela, medijska izloženost, zadovoljstvo izgledom, spol
(body image, media exposure, satisfaction with appearance, gender)
Sažetak
Predodžba tijela je subjektivna reprezentacija vlastitog tjelesnog izgleda s naglaskom na emocijama i stavovima o vlastitom tijelu, o cjelokupnom izgledu, njegovim specifičnim dijelovima, tjelesnim funkcijama, seksualnosti i ostalom što utječe na konačno zadovoljstvo vlastitim izgledom. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između izloženosti suvremenim medijima i zadovoljstva izgledom kod studenata i učenika srednjih škola obzirom na spol i dob. U istraživanju je sudjelovalo 406 sudionika oba spola (65% ženskih), u dobi od 15 do 36 godina (prosječne dobi 21 godinu). Kao mjera medijske izloženosti korištena je Skala sociokulturalnih stavova o izgledu i njene podskale Informacije, Pritisci, Generalna internalizacija i Internalizacija sportskog ideala (Thompson, Van den Berg, Roehrig, Guarda i Heinberg, 2004), a kao mjere zadovoljstva izgledom su korištene Skala zadovoljstva fizičkim izgledom (Mendelson, Mendelson i White, 2001) i Ljestvica procjene crteža ljudske figure (Thompson i Gray, 1995). Istraživanje je provedeno on-line. Rezultati su pokazali veće nezadovoljstvo izgledom kod mlađih sudionika i žena te veću podložnost medijskom utjecaju mlađih sudionika. Razlika po spolu pokazala se statistički značajnom samo kod nekih mjera medijske izloženosti, a to su skala Pritisci na kojoj više rezultate postižu žene i skala Internalizacija sportskog ideala na kojoj više rezultate postižu muškarci. Utvrđena je negativna povezanost medijske izloženosti i zadovoljstva izgledom. Najveći doprinos objašnjenju varijance zadovoljstva izgledom, nakon kontrole sociodemografskih varijabli, imale su varijable pritisci, generalna internalizacija i informacije. Sudionici koji osjećaju veći pritisak od strane medija, oni koji imaju snažnije usađen ideal mršavosti u svoj sustav vrijednosti i oni koji informacijama iz medija daju veću vrijednost u stvaranju osobne slike o idealima ljepote i privlačnosti u prosjeku su manje zadovoljni izgledom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija