Pregled bibliografske jedinice broj: 895350
Carpe diem! In one-teacher education students
Carpe diem! In one-teacher education students // 12th international balkan education and science congress "Education for life, work and well-being"
Stara Zagora: Trakia University, Faculty of Education, 2017. str. 218-225 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 895350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Carpe diem! In one-teacher education students
Autori
Lapat, Goran ; Kiš-Novak, Darinka ; Tomić, Draženko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
12th international balkan education and science congress "Education for life, work and well-being"
/ - Stara Zagora : Trakia University, Faculty of Education, 2017, 218-225
Skup
12th international balkan education and science congress "Education for life, work and well-being"
Mjesto i datum
Nesebǎr, Bugarska, 28.09.2017. - 30.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
value orientation of the young, education, childhood, natural environment, Roma students
Sažetak
Adults try to seize the day (Carpe diem!) to gain a certain profit or pleasure. The manifestation of these achievements is conditioned by time and environment in which they live. In the postmodern times, the environment is pervaded by productivity and consumerism as the side effects of the capitalist social organization. Since we cannot live outside of our time and society, the question arises regarding the extent of the impact these social orientations have on individuals, in this case on primary education students. The authors conducted a research to find out whether primary education students are already showing indications of future social preferences (production and consumption). The survey sample consisted of Roma children (N = 32) undergoing primary education. They were asked how they would seize the day (Carpe Diem), i.e. what they would like to do during the day. The authors’ assumed that they would get a wide range of answers, such as socializing and playing with peers, watching cartoons, playing games, and even socializing with their parents. After a qualitative data analysis, it was noted that the mentioned population of Roma children points to the poverty of their ambitions in organizing their day. The authors conclude that the lack of contemporary communication due to poverty provides students with a healthy, happy childhood spent in playing and socializing in a modest, natural environment.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija, Filozofija
Napomena
Odrasli nastoje iskoristiti dan (Carpe diem!) kako bi ostvarili neku dobit ili zadovoljstvo. Manifestacija tih postignuća uvjetovana je vremenom i okružjem u kojem žive. U postmoderni okružje je prožeto produktivizmom i konzumerizmom kao nuspojavama kapitalističkog društvenog ustroja. Budući da ne možemo živjeti izvan vremena i društva u kojem jesmo, postavlja se pitanje koliki je utjecaj spomenutih društvenih orijentacija na pojedince, u ovom slučaju na učenike primarnog obrazovanja. Autori su proveli istraživanje s ciljem da utvrde nalaze li se već kod učenika u primarnom obrazovanju naznake budućih društvenih sklonosti (proizvodnje i potrošnje). Uzorak na kojem je provedena anketa su romska djeca (N=31) u primarnom obrazovanju. Pitana su kako bi oni iskoristili dan (Carpe diem), odnosno što bi željeli raditi tijekom dana. Autori su krenuli s pretpostavkom da će dobiti širok dijapazon odgovora kao druženje i igru s vršnjacima, gledanje crtića, igranje igrica, pa i druženje s roditeljima. Nakon provedene kvalitativne analize podataka uočilo se da spomenuta populacija romske djece ukazuje na siromaštvo njihovih ambicija u osmišljavanju dana. Autori zaključuju da izostanak suvremenih komunikacijskih sredstva kao posljedica siromaštva omogućuju učenicima zdravo, sretno djetinjstvo igrajući se i družeći se u skromnom, prirodnom okruženju.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb