Pregled bibliografske jedinice broj: 895251
Klasična (umjetnička) glazba u vrtiću - Igre
Klasična (umjetnička) glazba u vrtiću - Igre, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
CROSBI ID: 895251 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Klasična (umjetnička) glazba u vrtiću - Igre
(Classical (art) Music in Kindergarten - Games)
Autori
Ožvald, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja
Mjesto
Petrinja
Datum
28.09
Godina
2017
Stranica
52
Mentor
Jelena Blašković
Ključne riječi
glazbeno-didaktička igra, klasična (umjetnička) glazba, projekt
(music-didactic game, classical (art) music, project)
Sažetak
Klasična (umjetnička) glazba „izvan okvira“ misao je vodilja ovog rada. Pokušaj inovativnog i jednostavnog predstavljanja klasične (umjetničke) glazbe djeci predškolske dobi kroz igru. Cilj ovog rada bio je osmisliti igre koje na logičan, zanimljiv, zabavan i djeci prihvatljiv način prikazuju i približavaju umjetnost pomoću ili uz klasičnu glazbu. Integracijom umjetnosti u dječji odgoj i obrazovanje, kroz strukturirane igre, razvija se kreativnost, sloboda u igri kako se umjetnost se ne bi učila, već osjećala. Projekt je proveden pomoću glazbeno-didaktičkh igara i igara uz glazbu. Glazbeno-didaktičke igre u projektu temeljile su se na istraživanju kazališta, orkestra, baleta, instrumenata, skupnog muziciranja, zvuka, ritma, tona i slično, dok su igre uz glazbu igre likovnog, književnog ili dramskog sadržaja uz pozadinsku glazbu. Naglasak projekta je na bogatstvu materijala koje omogućuje djeci veći spektar izbora tijekom glazbenih igra istovremeno vodeći samostalnom zaključivanje djece. U projektu su sudjelovala djeca iz mješovite skupine od tri do pet godina iz vrtića Petrinjčica u Petrinji (N=15), djeca iz vjerskog vrtića Blažena Hozana (N=23) te djeca romskog vrtića Ceferino Jimenez Malla (N=12). Smišljanje i provođenje glazbeno - didaktičkih igri u projektu „Upoznavanje klasične (umjetničke) glazbe“ pokazalo je kako djeca, uz prikladan poticaj, pozitivno reagiraju, uključuju se i samostalno zaključuju. Integracija klasične (umjetničke) glazbe u vrtiću nužna je za potpuniji odgojno - obrazovni rad s djecom rane i predškolske dobi. Svrha projekta je proširit postojeću glazbenu praksu unutar vrtića te ukazati na važnost kreiranja strukturiranih glazbenih poticaja kroz igru u svrhu obogaćivanja vrtićke glazbene prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija