Pregled bibliografske jedinice broj: 895166
Numerička simulacija emisije štetnih tvari iz eksperimentalnog Ottovog motora
Numerička simulacija emisije štetnih tvari iz eksperimentalnog Ottovog motora, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 895166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Numerička simulacija emisije štetnih tvari iz eksperimentalnog Ottovog motora
(Numerical Simulation of Exhaust Gas Emission from the Experimental Spark Ignition Engine)
Autori
Stanić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2017
Stranica
45
Mentor
Sjerić, Momir
Ključne riječi
Ottov motor ; emisija štetnih plinova ; izgaranje ; simulacija
(SI engine ; exhaust gas emissions ; combustion ; simulation)
Sažetak
Autoindustrija je jedna od najkompetitivnijih i najmasovnijih industrija na svijetu. Svake godine proizvede se više od 70 milijuna vozila pogonjenih motorima s unutarnjim izgaranjem i ta brojka se iz godine u godinu povećava. Tolika količina vozila proizvodi ogromne količine štetnih ispušnih plinova, a vremena kada se o utjecaju na okoliš nije vodilo računa davno su prošla. Motorna vozila podvrgnuta su sve strožim zakonskim propisima o smanjenju emisije štetnih plinova koji prisiljavaju industriju na sve veća ulaganja u razvoj novih tehnologija i prilagodbu proizvoda. Istodobno je pritisak konkurencije sve veći, vozila postaju jeftinija i proizvođači moraju smanjiti troškove na svim razinama, od razvoja do proizvodnje. Provedba eksperimentalnih istraživanja u razvoju motora s unutarnjim izgaranjem izrazito je skupa i zahtjeva puno vremena. Napredak računalne tehnologije i programskih paketa omogućuje zamjenu eksperimentalnih istraživanja računalnim simulacijama koje štede vrijeme i novac. Jedan od takvih programa je i AVL BOOST koji je korišten u izradi ovog rada. U svrhu provedbe računalne simulacije prikupljeni su postojeći eksperimentalni podaci na nekoliko radnih točaka na eksperimentalnom motoru Hatz 1D81 u Laboratoriju za motore i vozila, Fakulteta strojarstva i brodogradnje. Mjerenja su izvršena pri punom opterećenju, stehiometrijskom omjeru goriva i zraka i na brzinama vrtnje od 1000, 1600 i 2200 min-1. U simulacijskom je modelu za kalibraciju konstanti emisije štetnih plinova korišten tablični 2-Z model izgaranja temeljen na brzini oslobađanja topline izmjerene u eksperimentu. Nakon kalibracije primijenjen je 2-Z Vibeov model izgaranja. Na kraju su prikazani i uspoređeni simulacijski rezultati s eksperimentalnima i izvedeni su zaključci o mogućnostima korištenja programskog paketa AVL BOOST u svrhu simulacije emisije štetnih plinova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Momir Sjerić
(mentor)