Pregled bibliografske jedinice broj: 895165
Procjena turbulentne brzine širenja plamena iz izmjerenog toka tlaka u cilindru Ottovog motora
Procjena turbulentne brzine širenja plamena iz izmjerenog toka tlaka u cilindru Ottovog motora, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 895165 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena turbulentne brzine širenja plamena iz izmjerenog toka tlaka u cilindru Ottovog motora
(Estimation of the Turbulent Flame Speed from the Analysis of Measured In-Cylinder Pressure Profile of Spark Ignition Engine)
Autori
Jakoubek, Mateo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2017
Stranica
46
Mentor
Sjerić, Momir
Ključne riječi
Ottov motor ; turbulentna brzina plamena ; turbulentna pulzacija brzine
(SI engine ; turbulent flame speed ; turbulent velocity pulsation)
Sažetak
U ovom završnom radu razrađen je model procjene turbulentne brzine širenja plamena u svrhu numeričkog modeliranja procesa izgaranja u Ottovim motorima. Opisan je proračun oslobađanja topline iz izmjerenog toka tlaka u cilindru motora te prikazan izračun turbulentne brzine širenja plamena i turbulentne kinetičke energije koja zadovoljava razmatranu brzinu oslobađanja topline. Na osnovu procijenjenih vrijednosti turbulentne kinetičke energije pri različitim brzinama vrtnje motora moguće je provesti kalibraciju konstanti modela turbulencije potrebnog za proračun izgaranja primjenom kvazidimenzijskih modela izgaranja u Ottovim motorima. U analizi je razmatran bezdimenzijski (0-D) pristup u kombinaciji s kvazidimenzijskim modelom izgaranja. Bezdimenzijski modeli naziva se još i termodinamički modeli jer se baziraju na 1. glavnom stavku termodinamike i zakonu očuvanja mase. Kvazidimenzijski modeli u sve većoj mjeri se koriste budući da koriste termodinamički (0-D) pristup, ali se u proračunu brzine izgaranja u obzir uzima geometrija prostora izgaranja. U Laboratoriju za motore i vozila provedena su eksperimentalna mjerenja na motoru Hatz 1D81 za nekoliko radnih točaka pri punom opterećenju i različitim brzinama vrtnje motora. Kao gorivo korišten je benzin, a trenutak paljenja električnom iskrom na svakoj brzini vrtnje motora određen je tako da se ostvari povoljan tijek izgaranja bez pojave detonantnog izgaranja. Za svaku radnu točku snimljeni su uzastopni profili tlaka u cilindru motora za 300 radnih ciklusa te su rezultati tlaka osrednjeni kako bi se pomoću tih iznosa izračunala brzina oslobađanja topline. Prije izračuna brzine širenja plamena i turbulentne kinetičke energije napravljen je izračun laminarnih ploha plamena i izgorjelog volumena koji koristi 3-D CAD model prostora izgaranja za razmatrani motor. Nakon toga, model procjene turbulentne brzine plamena razrađen je u programskom paketu MATLAB. Na kraju rada prikazani su rezultati simulacije provedene u programskom paketu AVL BOOST kako bi se usporedile procijenjene i izračunate vrijednosti turbulentne kinetičke energije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Momir Sjerić
(mentor)