Pregled bibliografske jedinice broj: 894902
Učinci razvoda braka na razvoj predškolske djece - stavovi odgojitelja
Učinci razvoda braka na razvoj predškolske djece - stavovi odgojitelja, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 894902 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinci razvoda braka na razvoj predškolske djece - stavovi odgojitelja
(Effects of divorce on the development of preschool children - kindergarden teachers' attitudes)
Autori
Brnas, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
04.09
Godina
2017
Stranica
49
Mentor
Mandarić Vukušić, Anita
Ključne riječi
brak, djeca, obitelj, odgojitelji, razvod braka
(marriage, children, familly, educators, divorce)
Sažetak
Neprekidne društvene promjene rezultirale su sve većom učestalošću razvoda brakova. Većina supružnika koji se razvode imaju djecu, a nerijetko se radi i o djeci predškolske dobi, što znači da se promjene odražavaju i na mnogu djecu. Razvodom braka, djeca doživljavaju mnogobrojne promjene s kojima se trebaju suočiti. Kako bi se lakše i uspješnije nosili s promjenama potrebna im je pomoć od svih ljudi iz njihovog okruženja. Djeca predškolske dobi velik dio svoga dana provode u vrtiću, što dovodi do toga da odgojitelji postaju veliki oslonac, potpora i pomoć djeci u prilagodbi na razvod braka, a vrtić za djecu postaje stabilno mjesto u kojem ne moraju proživljavati promjene i u kojem se osjećaju sigurno i voljeno. No, hoće li odgojitelji biti adekvatna pomoć djeci uvelike ovisi o njihovim stavovima o tome kako se razvod braka može odraziti na djecu, jer su stavovi ono što određuje ponašanje osobe prema nekome. Iz tog razloga, u empirijskom dijelu ovog rada ispitani su stavovi odgojitelja prema djeci razvedenih roditelja te je ispitano kako se mijenja njihov stav s obzirom na godine starosti i duljinu radnog staža. Rezultati ovog istraživanja su pokazali da odgojitelji bez obzira na dob i iskustvo smatraju da rastava nema uvijek negativan učinak na djecu. Ovakvi rezultati su poželjni te su odraz promjena u odgojno-obrazovnim ustanovama, u kojima se više nego ikad ističe najbolji interes djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija