Pregled bibliografske jedinice broj: 894898
Different structures of hybrid vehicles
Different structures of hybrid vehicles // Zbornik radova 1. međunarodnog znanstveno-stručnog savjetovanja Supply Chain Management / Pašagić Škrinjar, Jasmina ; Brnjac, Nikolina (ur.).
Krapina: Veleučilište Hrvatsko zagorje Krapina, 2015. str. 173-182 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 894898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Different structures of hybrid vehicles
Autori
Zubić, Ivica ; Vojvodić, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 1. međunarodnog znanstveno-stručnog savjetovanja Supply Chain Management
/ Pašagić Škrinjar, Jasmina ; Brnjac, Nikolina - Krapina : Veleučilište Hrvatsko zagorje Krapina, 2015, 173-182
ISBN
978-953-57602-1-4
Skup
1st International Scientific Conference
Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 10.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hibridno vozilo, unutarnje izgaranje, elektromotor,
(Hybrid vehicle, internal combustion, electric engine)
Sažetak
Hibrid (lat. Hybrida ; eng. Hybrid) je riječ koja izvorno označava potomstvo od dvije životinje ili biljke različitih rasa, pasmina, sorti, vrsta ili rodova. Može označavati osobu u čijoj je pozadini mješavina od dvije ili više različitih kultura i tradicijom, a u tehnički sklop koji ima dvije različite vrste komponenti koje u suštini vrše zajedničku funkciju. Tako, svako vozilo koje za svoj pogon koristi više od jednoga izvora snage nazivamo hibridnim vozilom. Uobičajeno je da hibridno vozilo u svojoj pogonskoj strukturi sadrži dva minimalno motora od kojih je jedan motor sa unutarnjim izgaranjem, a drugi elektromotor ili hidraulički motor, no može ih biti i više. Zbog toga je hibridno vozilo prilično složeni sustav koji omogućuje da pojedine komponente pogona rade u najpovoljnijem režimu rada odnosno s najvišom korisnosti, te je time omogućena značajna ušteda goriva i smanjena emisija štetnih plinova. Iako je hibridno vozilo patentirano još krajem 19. st. Njegov je razvoj započeo krajem 20. st. kada je cijena nafte počela značajnije rasti, te kada se ukazalo na problem ograničenosti Zemljine naftne zalihe te rasta razine ugljičnog dioksida u atmosferi što utječe na klimu (globalno zatopljenje). Značajnijem razvoju hibridnih vozila pomogao je i razvoj mikroračunala i energetske elektronike što su vrlo bitne komponente u upravljanju pogonom hibridnog vozila.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb,
Veleučilište Hrvatsko zagorje Krapina