Pregled bibliografske jedinice broj: 894887
Značaj istraživanja u umjetničkom području i promišljanja o stvaralačkom procesu za pojedinca i društvo
Značaj istraživanja u umjetničkom području i promišljanja o stvaralačkom procesu za pojedinca i društvo // 26. DANI FRANE PETRIĆA Međunarodni interdisciplinarni simpozij Filozofija i ekonomija / Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav ; Ćoruko, Bruno ; Matijević, Mira (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2017. str. 129-130 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 894887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj istraživanja u umjetničkom području i promišljanja o stvaralačkom procesu za pojedinca i društvo
(The significance of arts-based research and reflecting on the creative process for the individual and society)
Autori
Županić Benić, Marijana ; Balić-Šimrak, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
26. DANI FRANE PETRIĆA Međunarodni interdisciplinarni simpozij Filozofija i ekonomija
/ Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav ; Ćoruko, Bruno ; Matijević, Mira - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2017, 129-130
Skup
26. Dani Frane Petrića
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 24.09.2017. - 30.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
istraživanja u umjetničkom području, stvaralački proces, umjetnost i društvo
(arts and society, arts-based research, creative process)
Sažetak
Istraživanja u umjetničkom području javljaju se krajem 20.st. postavljanjem teorijskih okvira i razvijanjem specifičnih metodologija. Međutim ti oblici istraživanja i danas se rijetko primjenjuju jer se ne uklapaju u tradicionalne paradigme znanstvenih istraživanja. U suvremenom društvu stvaralaštvo i inovativnost jedne su od najpoželjnijih sposobnosti koje pojedinc posjeduje u svim područjima ljudskog djelovanja, koje je nemoguće generalizirati i empirijski mjeriti. Stoga autori koji se bave istraživanjima u umjetničkom području smatraju da bi se ta istraživanja trebala integrirati u društvene i humanističke znanosti jer uvode estetsku dimenziju i omogućavaju spoznaju fenomena koji se ne mogu objektivno mjeriti i interpretirati. Svrha ovog rada je steći uvid u dominantne metodologije istraživanja u umjetničkom području koje su umjetnici koristili u pisanju svojih doktorata. Sustavnim pregledom literature, doktorata umjetnosti (N=31) stečenih unatrag 5 godina na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, dobiveni su podaci koji daju uvid u metode koje u svom stvaralačkom procesu i promišljanju istog koriste umjetnici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb