Pregled bibliografske jedinice broj: 894857
Važnost ljudskog kapitala u turizmu
Važnost ljudskog kapitala u turizmu, 2017., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 894857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost ljudskog kapitala u turizmu
(Importance of human capital in tourism)
Autori
Klunić, Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
28.09
Godina
2017
Stranica
61
Mentor
Rupčić, Nataša
Neposredni voditelj
Rupčić, Nataša
Ključne riječi
Upravljačke odluke, turizam, ljudski kapital
(Managerial decisions, tourism, human capital)
Sažetak
Turizam s gotovo 20.000 subjekata, 110.000 zaposlenih, velikim udjelom u BDP-u predstavlja jednu od najznačajnijih gospodarskih grana u Republici Hrvatskoj. Razvijaju se sve vrste turizma, od poslovnog, kulturnog, nautičkog do zdravstvenog i sportskog. U Republici Hrvatskoj nalazi se više od 1.000 kategoriziranih smještajnih objekata od hotela i turističkih naselja do kampova i marina. Znatna sredstva ulažu se u promidžbu i marketing Hrvatskog turizma. Svake godine bilježi se rast broja objekata i novih usluga no bez ljudskog kapitala i konstantnog upravljanja ljudskim potencijalima ne bi mogao biti zabilježen razvoj i rast. Uz adekvatnu infrastrukturu i prirodne pogodnosti ljudski potencijal je najbitniji faktor uspješnog poslovanja. I u hrvatskom turizmu postoje poduzeća koja su vođena ovom činjenicom te u svom razvoju koriste sustave za upravljanje kvalitetom i znanjem kako bi utjecali na elemente bitne za unapređenje procesa i poslovnih efekata. Potrebno je naglasiti da dobro upravljanje ljudskim potencijalima povećava i konkurentnost jednog poduzeća pogotovo ukoliko se radi o relativno malom području djelovanja pa samim tim i ograničenom broju potencijalnih zaposlenika. Neosporno je da korelacija između dobrog upravljanja ljudskim kapitalom i uspješnosti turističkog poduzeća postoji, što se zaključuje i na primjeru Valamar Riviere. Valamar Riviera prva je turistička kompanija u Republici Hrvatskoj koja je to ne samo prepoznala, već i s nizom navedenih programa provodi u praksi i na taj način sebi osigurava motivirane zaposlenike, zadovoljne goste i uspješnu budućnost. Priznanja i nagrade su potvrda njihovog pravog puta, no činjenica da su jedan od najpoželjnijih poslodavca u Republici Hrvatskoj svrstava ih u lidere turističke industrije. U usporedbi s Valamarom, Nacionalni park Brijuni uz zakonske okvire koji su ograničavajući faktor ne daje dovoljno pažnje upravljanju ljudskim potencijalima. Upravo zato suočava se s nedostatkom radne snage osobito one kvalitetne koja se očekuje na destinaciji poznatoj u svjetskim razmjerima. Realno je očekivati da bi u suprotnom zadovoljstvo zaposlenih, a samim tim i zadovoljstvo gostiju bilo veće, a poslovanje Ustanove uspješnije. Ovim radom je potvrđeno da zadovoljstvo zaposlenika vodi zadovoljstvu gostiju, a samim tim i uspješnijem poslovanju poduzeća. Ljudski potencijal je izuzetno važan i „gradi“ se sinergijom adekvatnog obrazovanja i pravilnim sustavom vrijednosti čiji je cilj razvoj i napredak sa jakom ekološkom sviješću. Upravljanje ljudskim kapitalom preduvjet je dobre organizacije, produktivnosti, konkurentnosti i napretka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija