Pregled bibliografske jedinice broj: 894603
TEHNIČKO DOKUMENTIRANJE - OD CRTANJA RUKOM DO IZRADE RAČUNALNOG MODELA I VIZUALIZACIJE NOVOG PROIZVODA c
TEHNIČKO DOKUMENTIRANJE - OD CRTANJA RUKOM DO IZRADE RAČUNALNOG MODELA I VIZUALIZACIJE NOVOG PROIZVODA c // POLYTECHNIC & DESIGN, 5 (2017), 1; 37-43 doi:: 10.19279 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 894603 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TEHNIČKO DOKUMENTIRANJE - OD CRTANJA RUKOM DO IZRADE RAČUNALNOG MODELA I VIZUALIZACIJE NOVOG PROIZVODA c
(TECHNICAL DOCUMENTATION - FROM HAND-DRAWNING TO COMPUTER MODEL DESIGN IN PROCCESS FOR VISUALIZATION OF THE NEW PRODUCT)
Autori
Hrvoje Galijan ; Goran Sirovatka
Izvornik
POLYTECHNIC & DESIGN (1849-1995) 5
(2017), 1;
37-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
tehničko crtanje, tehnički crtež, poučavanje, pomagala za crtanje, crtaća daska, crtanje na računalu, parametarsko crtanje u AutoCAD-u, 3D ispis, Corpus program, metodika nastave , znanstveni kalkulator, 3D vizualizacija
(technical drawing, teaching, aids for drawing, drawing board, drawing on a computer, parametric drawing in AutoCAD, 3D printing, Corpus program, methodology of teaching, scientifi c calculator, 3D visualization)
Sažetak
Tehničko dokumentiranje temeljni je predmet inženjerske struke, te se poučava i na studiju mehatronike i strojarstva. Dileme pri poučavanju studenta kreću se od zahtijeva za isključivo radom na klasični način crtanjem rukom do preporuka da se odmah krene s uporabom CAD alata. U ovom se radu provodi originalno kvalitativno i kvantitativno istraživanja i iznose moguće preporuke za unapređivanje metoda poučavanja tehničkog dokumentiranja i srodnih predmeta. Poseban naglasak dan je na suodnos klasičnog crtanja i crtanja na računalu, koji se analizira na konkretnim primjerima iz nastave. Teze rada potkrepljene su akcijskim kvantitativnim istraživanjem provedenim sa studentima 1. godine stručnog studija mehatronike. Utvrđena je nužnost metodičkog puta koji započinje ovladavanjem osnovnim elementima klasičnog crtanja čiji se koncepti prenose na crtanje računalom kako bi se kod studenata neovisno o predispozicijama ostvario zadana sposobnost vizualizacije proizvoda. Drugi rezultat koji slijedi iz pravednog istraživanja je opovrgavanje pretpostavke da studenti dolaze se osnovnim znanjem uporabe kalkulatora iz srednje škole, kao i da dio studenta nemaju psiho-motoričke i vizualne sposobnosti za vizualizaciju u 3D prostoru (10% ispitanika) koje su im potrebne za rad u struci za koju se školuju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Strojarstvo, Temeljne tehničke znanosti