Pregled bibliografske jedinice broj: 894530
Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika
Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika // Politička misao : Croatian political science review, 54 (2017), 3; 108-132 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 894530 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Treći medijski sektor iz perspektive demokratski
angažiranih publika
(Third Media Sector From the Perspective of
Democratically Engaged Audiences)
Autori
Vozab, Dina ; Peruško, Zrinjka ; Čuvalo, Antonija
Izvornik
Politička misao : Croatian political science review (0032-3241) 54
(2017), 3;
108-132
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
neprofitni mediji ; treći medijski sektor ; mediji zajednice ; medijska politika ; medijske publike
(Non-Profit Media ; Third Media Sector ; Community Media ; Media Policy ; Media Audiences)
Sažetak
Iako je sudbina neprofitnih medija u posljednje vrijeme vruća tema, ne znamo skoro ništa o publikama neprofitnih medija u Hrvatskoj ili o njihovom odno- su prema demokratskoj politici i političkim institucijama. Nakon rasprave o očekivanoj ulozi neprofitnih medija u demokraciji, u radu se empirijski istra- žuje opseg i karakter publika neprofitnih medija u Hrvatskoj te njihov politič- ki interes, informiranje, povjerenje u medije, osjećaj političke djelotvornosti te politička participacija u odnosu na publike matičnih (mainstream) medija. Analiza je provedena na podacima prikupljenim anketnim istraživanjem na reprezentativnom uzorku korisnika interneta u Hrvatskoj (N=1208). Deskrip- tivna, regresijska i latentna klasna analiza pokazale su da četvrtina korisnika interneta u Hrvatskoj prati neprofitne medije i da publike neprofitnih medija imaju jači politički interes, osjećaj unutarnje političke djelotvornosti, infor- miranije su i više politički participiraju od publika matičnih medija. Publike neprofitnih i matičnih medija ne razlikuju se značajno u ukupnom korištenju medija, stupnju povjerenja u medijski sustav te u osjećaju vanjske djelotvor- nosti. Rezultati idu u prilog pozitivnom doprinosu neprofitnih medija demo- kratskom potencijalu medijskih publika, a daju naznake i o mogućem obliku polarizacije online medijskih publika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Academic Search Complete (EBSCOhost)
- Academic Search Premier (EBSCOhost)
- Political Science Complete (EBSCOhost)
- SocINDEX with Full Text (EBSCOhost)
- Central & Eastern European Academic Source – CEEAS (EBSCOhost)
- CSA Worldwide Political Science Abstracts
- CSA Sociological Abstracts
- CSA Social Services Abstracts
- CSA IBSS: International Bibliography of Social Sciences
- SCOPUS