Pregled bibliografske jedinice broj: 894440
Poticanje vizualno – motoričke integracije kod učenika s motoričkim poremećajima u osnovnoj školi
Poticanje vizualno – motoričke integracije kod učenika s motoričkim poremećajima u osnovnoj školi, 2017., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 894440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje vizualno – motoričke integracije kod učenika s motoričkim poremećajima u osnovnoj školi
Autori
Bijonda, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2017
Stranica
49
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
vizualno – motorička integracija, motorički poremećaji
(visual-motor integration, motor disabilities)
Sažetak
Vizualno-motorička integracija je temeljna vještina potrebna za točno i kvalitetno izvršenje grafomotorike tijekom djetinjstva. To je stupanj u kojem su vizualna percepcija i pokreti oka i ruke dobro koordinirani. Djeca s motoričkim teškoćama skupina su kod kojih su učestale teškoće vizualne percepcije i fine motorike u predškolskoj i u školskoj dobi. Cilj ovog rada je procijeniti utjecaj edukacijsko-rehabilitacijskog programa na vizualno-motoričku integraciju kod djece s motoričkim poremećajima školske dobi.Program je sadržavao aktivnosti poticanja fine motorike, grafomotorike, percepcije i vizualno-motoričke integracije, a provodio se tijekom 3 mjeseca, dva puta tjedno u trajanju od 45- 60 minuta. U svrhu procjene i evaluacije korišteni su: Beery-Buktenica test vizualno-motoričke integracije, Funkcionalno stupnjevanje grubih motoričkih funkcija (Gross Motor Function Classification System-GMFCS), Klasifikacijski sustav manualne sposobnosti (Manual Ability Classification System-MACS) i Klasifikacijski sustav komunikacijskih funkcija (Communication Function Classification System-CFCS). Za utvrđivanje razlika između eksperimentalne i kontrolne skupine, korišten je Mann-Whitney U test, a za utvrđivanje razlika prije i nakon provedenog programa unutar skupina korišten je Test sume rangova. Na temelju statističke obrade i analize podataka, rezultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika između eksperimentalne i kontrolne skupine u finalnim rezultatima na promatranim varijablama, pri čemu su rezultati eksperimentalne skupine statistički značajno bolji. Time je potvrđena polazna hipoteza da će nakon provođenja edukacijsko-rehabilitacijskog programa doći do poboljšanja na području vizualno-motoričke integracije u eksperimentalnoj skupini učenika s motoričkim poremećajima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)