Pregled bibliografske jedinice broj: 894307
Percepcija problema i atribuiranje uspjeha
Percepcija problema i atribuiranje uspjeha, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 894307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija problema i atribuiranje uspjeha
(Perception of the problems and attribution of success)
Autori
Crnčević, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
23.03
Godina
2011
Stranica
32
Mentor
Kljaić, Slavko
Neposredni voditelj
Šincek, Daniela
Ključne riječi
percepcija, problemi, atribucije, uspjeh
(perception, problems, attributions, success)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju problema i atribuiranje uspjeha srednjoškolaca. U istraživanju je sudjelovalo 255 sudionika (181 sudionica i 73 sudionika), prosječne dobi 17, 4 godina. Za ispitivanje percepcije problema korišten je Upitnik problema, a za ispitivanje atribuiranja uspjeha Upitnik atribucije uspjeha u životu. Rezultati istraživanja problema pokazali su da su najizraženiji problemi srednjoškolaca problemi strahovanja od predstojećih prijamnih ispita i upisa na fakultet te problem zapošljavanja. Najmanje izraženi problem odnosi se na nedostatak prijatelja i maltretiranje od strane vršnjaka. Rezultati su nadalje ukazali da sudionice percipiraju probleme strahovanja od prijamnih ispita i zapošljavanja, kao i probleme vezane uz nedostatak mjesta i sadržaja kojima bi mladi upotpunili svoje slobodno vrijeme, izraženijima nego muški sudionici. Kod učenika gospodarske škole istaknutiji su (nego kod učenika gimnazije) slijedeći problemi: problemi nemogućnosti prestanka konzumiranja alkohola i droga ; problemi egzistencije, svrhe i smisla života te problemi vezani uz odnos roditelja prema mladoj osobi. Rezultati istraživanja atribuiranja uspjeha pokazali su da srednjoškolci smatraju da je za uspjeh u životu najvažnija upornost, dok su najmanje važne sudbina i sreća. Nadalje, rezultati su pokazali da učenici gospodarske škole uspjeh u životu u manjoj mjeri, nego učenici gimnazije, pripisuju internalnim faktorima, od učenika gimnazije. U odnosu na muške sudionike, sudionice uspjeh u većoj mjeri pripisuju eksternalnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek