Pregled bibliografske jedinice broj: 894289
Sposobnost upravljanja emocijama i nasilje preko interneta kod osnovnoškolaca
Sposobnost upravljanja emocijama i nasilje preko interneta kod osnovnoškolaca, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 894289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sposobnost upravljanja emocijama i nasilje preko interneta kod osnovnoškolaca
(Emotion regulation and internet violence among primary school pupils)
Autori
Fintić, Teodora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
30.09
Godina
2015
Stranica
34
Mentor
Šincek, Daniela
Neposredni voditelj
Babić Čikeš, Ana
Ključne riječi
prevencija nasilja preko interneta, ponašanje na internetu, znanje o nasilju na internetu, upravljanje emocijama
(cyberbullying prevention, online behaviour, the knowledge of cyberbullying, managing emotions)
Sažetak
S obzirom da postoji ograničeni broj istraživanja o učinkovitosti prevencija nasilja preko interneta, ovo istraživanje nastojalo je provjeriti kvalitetu primjenjenog programa prevencije nasilja preko interneta na uzorku ranih adolescenata. Također, istraživanje je nastojalo ispitati povezanost sposobnosti upravljanja emocijama i uključivanja u nasilje preko interneta. Uzorak je činilo N=97 učenika 5.-8. razreda osnovne škole raspoređenih u kontrolnu i tretmansku skupinu, no uzeti su obzir samo učenici koji su sudjelovali u mjerenju i prije i poslije provedbe programa, odnosno N=80 učenika. Korišteni instrumenti prije i poslije programa prevencije nasilja na internetu bili su: Upitnik otkrivanja podataka o sebi na internetu (Milić i Tomašić Humer, 2105), Skala doživljavanja/činjenja nasilja preko interneta (Cetin, Yaman i Peker, 2011) te Upitnik znanja o nasilju preko interneta (Milić i Tomašić Humer, 2105), dok je Test upravljanja emocijama (Babić Čikeš i Buško, 2013) korišten samo u 1. mjerenju. Rezultati su ukazali na neučinkovitost primjenjenih programa prevencije nasilja preko interneta u promjeni ponašanja na internetu (otkrivanju podataka o sebi i činjenju/doživljavanju nasilja preko interneta) i znanja o nasilju na internetu, čime su odbijene prve dvije istraživačke hipoteze. Treća istraživačka hipoteza je potvrđena: pronađena je mala negativna povezanost između sposobnosti upravljanja emocijama i činjenja nasilja na internetu. Također, pronađena je mala negativna povezanost između sposobnosti upravljanja emocijama i doživljavanja nasilja preko interneta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek