Pregled bibliografske jedinice broj: 894287
Sposobnost upravljanja emocijama i nasilje preko interneta kod srednjoškolaca
Sposobnost upravljanja emocijama i nasilje preko interneta kod srednjoškolaca, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 894287 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sposobnost upravljanja emocijama i nasilje preko interneta kod srednjoškolaca
(Emotion regulation and internet violence among secondary school pupils)
Autori
Bočkai, Agata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
28.09
Godina
2016
Stranica
33
Mentor
Šincek, Daniela
Neposredni voditelj
Babić Čikeš, Ana
Ključne riječi
nasilje preko interneta, učenici srednje škole, kontrolna i tretmanska skupina, emocionalna inteligencija
(cyber bullying, high school students, control and treatment group, emotional intelligence)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učinkovitost programa prevencije nasilja preko interneta i ispitati povezanost emocionalne inteligencije, doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta kod učenika srednje škole. Istraživanje je provedeno na uzorku od N=130 učenika srednje škole Gimnazija 1 u Osijeku. Instrumenti korišteni u istraživanju bili su: Upitnik otkrivanja podataka o sebi na internetu (Milić i Tomašić Humer, 2015), Upitnik znanja o nasilju preko interneta (Milić i Tomašić Humer, 2015), Skala doživljavanja/činjenja nasilja preko interneta (Cetin, Yaman i Peker, 2011) i Test upravljanja emocijama (Babić Čikeš i Buško, 2013). Rezultati pokazuju da program prevencije nije imao učinka na znanje o nasilju preko interneta, doživljavanje i činjenje nasilja te na otkrivanje osobnih podataka o sebi na internetu kod učenika srednje škole. Međutim, pronađena je statistički značajna razlika između kontrolne i tretmanske skupine u doživljavanju i činjenju nasilja, gdje su sudionici tretmanske skupine izjavili da doživljavaju i čine više nasilja od sudionika kontrolne skupine. Također, pronađena je statistički značajna niska negativna povezanost između rezultata na Testu upravljanja emocijama i rezultata na Subskali činjenja nasilja preko interneta. Oni sudionici koji su ostvarili viši rezultat na Testu upravljanja emocijama, čine manje nasilja preko interneta. Konačno, pronađena je statistički značajna visoka pozitivna povezanost između rezultata na Subskali činjenje nasilja preko interneta i rezultata na Subskali doživljavanja nasilja preko interneta što upućuje na to da oni sudionici koji čine nasilje preko interneta ga ujedno i doživljavaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek