Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 894276

Utjecaj stupnja infomiranosti na induciranje lažnih sjećanja


Delić, Andrea
Utjecaj stupnja infomiranosti na induciranje lažnih sjećanja, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 894276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj stupnja infomiranosti na induciranje lažnih sjećanja
(The Influence of the Level of Awareness on the Inducement of False Memories)

Autori
Delić, Andrea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
02.07

Godina
2014

Stranica
31

Mentor
Šincek, Daniela

Neposredni voditelj
Milić, Marija

Ključne riječi
lažna sjećanja, spolne razlike, ispitivanje pamćenja testom prepoznavanja
(false memory, gender differences, recognition memory test)

Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati hoće li različiti stupanj informiranosti sudionika o lažnim sjećanjima utjecati na izraženost takvih sjećanja. Kako bi se ispitala tema induciranja lažnog sjećanja pomoću Deese- Roediger-McDermott paradigme, konstruirane su liste riječi na hrvatskom jeziku i test prepoznavanja kako bi se dobila hrvatska inačica DRM paradigme. U provedbi predistraživanja sudjelovalo je 105 sudionika. U istraživanju je sudjelovalo 201 sudionik koji su bili podijeljeni u 3 skupine s obzirom na upoznatost sa svrhom istraživanja- neinformirana, djelomično informirana i u potpunosti informirana skupina. Korišteno je 9 listi riječi, svaka lista sadržavala je 15 riječi te test prepoznavanja koji se sastojao od ukupno 56 riječi. Rezultati su potvrdili hipotezu kako postoje razlike u izraženosti lažnih sjećanja s obzirom na informiranost sudionika ; potpuno informirana skupina imala je najmanje izražena lažna sjećanja za razliku od druge dvije skupine. Rezultati su potvrdili i hipotezu o nepostojanju spolnih razlika u pojavi lažnih sjećanja pomoću DRM paradigme. Nije potvrđena hipoteza o postojanju razlika u točnom prepoznavanju riječi s liste s obzirom na stupanj informiranosti sudionika o načinu induciranja lažnih sjećanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Daniela Šincek (mentor)

Avatar Url Marija Milić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Delić, Andrea
Utjecaj stupnja infomiranosti na induciranje lažnih sjećanja, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Delić, A. (2014) 'Utjecaj stupnja infomiranosti na induciranje lažnih sjećanja', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Deli\'{c}, Andrea}, year = {2014}, pages = {31}, keywords = {la\v{z}na sje\'{c}anja, spolne razlike, ispitivanje pam\'{c}enja testom prepoznavanja}, title = {Utjecaj stupnja infomiranosti na induciranje la\v{z}nih sje\'{c}anja}, keyword = {la\v{z}na sje\'{c}anja, spolne razlike, ispitivanje pam\'{c}enja testom prepoznavanja}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Deli\'{c}, Andrea}, year = {2014}, pages = {31}, keywords = {false memory, gender differences, recognition memory test}, title = {The Influence of the Level of Awareness on the Inducement of False Memories}, keyword = {false memory, gender differences, recognition memory test}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font