Pregled bibliografske jedinice broj: 894276
Utjecaj stupnja infomiranosti na induciranje lažnih sjećanja
Utjecaj stupnja infomiranosti na induciranje lažnih sjećanja, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 894276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj stupnja infomiranosti na induciranje lažnih sjećanja
(The Influence of the Level of Awareness on the Inducement of False Memories)
Autori
Delić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
02.07
Godina
2014
Stranica
31
Mentor
Šincek, Daniela
Neposredni voditelj
Milić, Marija
Ključne riječi
lažna sjećanja, spolne razlike, ispitivanje pamćenja testom prepoznavanja
(false memory, gender differences, recognition memory test)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati hoće li različiti stupanj informiranosti sudionika o lažnim sjećanjima utjecati na izraženost takvih sjećanja. Kako bi se ispitala tema induciranja lažnog sjećanja pomoću Deese- Roediger-McDermott paradigme, konstruirane su liste riječi na hrvatskom jeziku i test prepoznavanja kako bi se dobila hrvatska inačica DRM paradigme. U provedbi predistraživanja sudjelovalo je 105 sudionika. U istraživanju je sudjelovalo 201 sudionik koji su bili podijeljeni u 3 skupine s obzirom na upoznatost sa svrhom istraživanja- neinformirana, djelomično informirana i u potpunosti informirana skupina. Korišteno je 9 listi riječi, svaka lista sadržavala je 15 riječi te test prepoznavanja koji se sastojao od ukupno 56 riječi. Rezultati su potvrdili hipotezu kako postoje razlike u izraženosti lažnih sjećanja s obzirom na informiranost sudionika ; potpuno informirana skupina imala je najmanje izražena lažna sjećanja za razliku od druge dvije skupine. Rezultati su potvrdili i hipotezu o nepostojanju spolnih razlika u pojavi lažnih sjećanja pomoću DRM paradigme. Nije potvrđena hipoteza o postojanju razlika u točnom prepoznavanju riječi s liste s obzirom na stupanj informiranosti sudionika o načinu induciranja lažnih sjećanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek