Pregled bibliografske jedinice broj: 894171
Obrazovne aspiracije učenika osnovnih škola i njihovih roditelja u četiri županije: populacijska perspektiva
Obrazovne aspiracije učenika osnovnih škola i njihovih roditelja u četiri županije: populacijska perspektiva // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 74-74 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 894171 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovne aspiracije učenika osnovnih škola i njihovih roditelja u četiri županije: populacijska perspektiva
(Elementary school pupils' and their parents' educational aspirations in four counties: a population perspective)
Autori
Šabić, Josip ; Ristić Dedić, Zrinka ; Jokić, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka
/ Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka - Zagreb : Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 74-74
Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.04.2017. - 08.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovne aspiracije ; osnovna škola
(educational aspirations ; elementary school)
Sažetak
U ovom se radu predstavljaju rezultati upitničkih mjera obrazovnih aspiracija kojima su ispitani svi učenici osmih razreda javnih osnovnih škola u Zagrebačkoj, Međimurskoj, Krapinsko-zagorskoj i Varaždinskoj županiji (N = 6 411). Podaci su prikupljeni u okviru istraživačkog projekta „O učenju 2015./16.“ kojeg su proveli Institut za društvena istraživanja u Zagrebu i Županijska stručna vijeća stručnih suradnika pedagoga osnovnih škola četiriju županija. Analizom podataka na razini populacije pokušalo se odgovoriti na tri pitanja: 1) Koju vrstu srednjoškolskog obrazovanja učenici žele upisati?, 2) Koliko učenika u budućnosti želi ići na fakultet? i 3) Koliko učenika smatra da njihovi roditelji očekuju da će jednog dana ići na fakultet? Rezultati ukazuju na visoke obrazovne aspiracije učenika. Većina učenika želi upisati četverogodišnje strukovne programe pri čemu djevojčice u većoj mjeri žele upisati gimnaziju nego dječaci. Porastom obrazovnog postignuća učenika i obrazovnog statusa roditelja raste želja za upisom gimnazijskog obrazovanja. Većina učenika u budućnosti želi studirati, pri čemu djevojčice češće izražavaju tu želju. Iako je želja za pohađanjem fakulteta povezana s obrazovnim postignućem učenika, relativno veliki broj učenika prosječnih obrazovnih postignuća također želi studirati. Djeca roditelja višeg obrazovnog statusa če- šće izražavaju želju za pohađanjem fakulteta. Razmjerno su visoka i percipirana očekivanja roditelja učenika. Gotovo dvije trećine učenika smatra kako njihovi roditelji očekuju da nastave svoje školovanje i na tercijarnoj razini. Djevojčice, učenici viših obrazovnih postignuća i djeca roditelja višeg obrazovnog statusa skloniji su percipirati visoka roditeljska očekivanja. U radu će se prokomentirati i razlike u rezultatima među županijama. Navedeni nalazi služe kao početna točka detaljnijeg istraživanja prirode obrazovnih aspiracija u okviru istraživačkog projekta COBRAS.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb