Pregled bibliografske jedinice broj: 893876
Rad pedagoga u osnovnoj školi s učenicima koji imaju probleme u ponašanju
Rad pedagoga u osnovnoj školi s učenicima koji imaju probleme u ponašanju, 2017., diplomski rad, preddiplomski, FILOZOFSKI FAKULTET, RIJEKA
CROSBI ID: 893876 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rad pedagoga u osnovnoj školi s učenicima koji imaju probleme u ponašanju
(The work of elementary school pedagogues with students who have behavioral problems)
Autori
Kukelščak, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
FILOZOFSKI FAKULTET
Mjesto
RIJEKA
Datum
18.09
Godina
2017
Stranica
54
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
pedagozi, učenici, problemi u ponašanju, prevencija problema u ponašanju
(pedagogues, students, behavioral problems, behavioral problems prevention)
Sažetak
Tema ovog završnog rada je rad pedagoga u osnovnoj školi s učenicima koji pokazuju probleme u ponašanju. U prvom dijelu govori se o pedagozima kao dijelu tima stručnih suradnika te o njihovom radu, potrebnim kompetencijama za uspješan rad i karakteristikama. Govori se također i o suradnji s vanjskim dionicima koja je nezaobilazna kad dođe do poteškoća s učenicima i kad oni pokazuju probleme u ponašanju. Opisane su vrste problema koje učenike ometaju u njihovom praćenju nastave i sudjelovanju na istoj, socijalizaciji i općenito prikladnom i očekivanom ponašanju. Objašnjeno je kako se problemi u ponašanju manifestiraju i rečeno je nešto više o komunikaciji kao ključu rada s učenicima kod kojih dolazi do nepoželjnih ponašanja. U ovom radu prezentirani su rezultati empirijskog rada provedenog u Rijeci gdje su intervjuirane 4 pedagoginje u osnovnoj školi. Rezultati ovog kvalitativnog istraživanja upućuju na zaključke o nedovoljnom angažmanu Filozofskog fakulteta i Ministarstva na području rada s učenicima s problemima u ponašanju. Na studiju pedagogije posvećuje se premalo pažnje području učenika s poteškoćama u ponašanju. Općenito, u radu pedagoga poseban se naglasak stavlja na važnost tima, razne preventivne programe, suradnju s drugim vanjskim dionicima od kojih su posebno istaknuti školski liječnik, Centar za socijalnu skrb, Obiteljski centar, psiholog, psihijatar. Svi su sudionici ovog istraživanja naveli disfunkcionalnost obitelji kao glavni uzrok problema u ponašanju. Empatija je istaknuta kao najvažnija kompetencija pedagoga u radu s učenicima s problemima u ponašanju. Strategije za rad s učenicima s problemima u ponašanju koje su ispitanici izdvojili su socijalizacija učenika, uključivanje u školske, ali i van školske aktivnosti, razgovor s naglaskom na odnos povjerenja, dosljednost, upornost, trud, rad na samopouzdanju učenika, metoda medijacije, demonstracije, simulacije prijašnjih događaja, promatranje, izrada plana, praćenje napretka, davanje novih prilika. Neki od prijedloga za poboljšanje trenutnog stanja koje su navele sudionice istraživanja odnose se na uključivanje učenika u aktivnosti škole, rad na njihovoj socijalizaciji, intenzivan rad stručnog tima s učenikom u trajanju od 3 mjeseca te veća uključenost roditelja, uključivanje u razne udruge i radionice, povećanje financijskih sredstava i osmišljavanje te otvaranje novih sadržaja za mlade. U radu s učenicima s problemima u ponašanju od neprocjenjive je važnosti empatija, rad na samopouzdanju učenika i njihovoj socijalizaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)