Pregled bibliografske jedinice broj: 893871
PROVOĐENJE SLOBODNOG VREMENA DJECE I MLADIH ASOCIJALNOG PONAŠANJA
PROVOĐENJE SLOBODNOG VREMENA DJECE I MLADIH ASOCIJALNOG PONAŠANJA, 2017., diplomski rad, diplomski, FILOZOFSKI FAKULTET, RIJEKA
CROSBI ID: 893871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROVOĐENJE SLOBODNOG VREMENA DJECE I MLADIH ASOCIJALNOG PONAŠANJA
(IMPLEMENTATION OF FREE TIME OF CHILDREN AND YOUTH OF ASSOCIATED BEHAVIOR)
Autori
Zebić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
FILOZOFSKI FAKULTET
Mjesto
RIJEKA
Datum
13.09
Godina
2017
Stranica
86
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
asocijalno ponašanje, slobodno vrijeme, adolescencija, roditelj/skrbnik, izvanškolske i izvannastavne aktivnosti
(asocial behavior, leisure time, adolescence, parent / guardian, extracurricular and extracurricular activities)
Sažetak
Slobodno vrijeme se u suvremenoj literaturi procjenjuje kao prostor u kojemu se javljaju brojna asocijalna ponašanja. Razlog tomu su negativni utjecaji, budući da mnogo mladih ne zna organizirati svoje slobodno vrijeme, zbog čega ga provode besciljno, stihijski i nesadrţajno. Stoga, ukoliko se ono ne ispuni pozitivnim sadrţajima i ponudama koje će im pruţiti mogućnost samootkrivanja i samopotvrĎivanja, ono predstavlja tzv. asocijalnu bombu. Teorijski okvir u koji se interpretacija rezultata smješta jest odreĎenje slobodnog vremena, njegove funkcije, sadrţaji te aktivnosti adolescenata u slobodno vrijeme, slobodno vrijeme kao odgojna sredina, kao i odreĎenje asocijalnog ponašanja uz rizične čimbenike te najčešća asocijalna ponašanja. Rezultati ovog istraţivanja dobiveni su provedbom trinaest polustrukturiranih intervjua s korisnicima Doma za odgoj djece i mladeţi Rijeka, koji koriste uslugu privremenog smještaja radi provoĎenja kraćih rehabilitacijskih (tretmanskih) programa. Na temelju dobivenih rezultata vidljivo je kako mladi najčešće svoje vrijeme provode nestrukturirano, zaokupljeni aktivnostima s funkcijom zabave i odmora, dok je vidljiva i uključenost u sportsko-rekreativne aktivnosti. Razlog takvoj provedbi slobodnog vremena je mala upoznatost s ponudom izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti te nemotiviranost za uključivanje u ponuĎene aktivnosti. Uz to, razlog nestrukturiranog provoĎenja slobodnog vremena su djelomično i vršnjaci čiji je utjecaj u vrijeme adolescencije izrazito snaţan, zbog čega utjecaj roditelja/skrbnika nije vidljiv u tolikoj mjeri.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)