Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 893621

Teleološke kompetencije nastavnika


Milat, Josip
Teleološke kompetencije nastavnika // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 7-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 893621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teleološke kompetencije nastavnika
(Teleological competencies of teachers)

Autori
Milat, Josip

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12 (2015), 1-2; 7-24

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
teleološka kompetencija ; cilj (svrha) ; zadatak ; zadaća ; učenje i poučavanje
(teleological competencies ; objective (aim) ; task ; assignment, studying ; teaching.)

Sažetak
Svrhovitost je temeljna odrednica čovjekovih aktivnosti i pretpostavka uspješnog djelovanja. Osnova je za razvoj svijesti, svjesno djelovanje. Svijest, uz ostalo, podrazumijeva spoznaju i na njoj temeljenu sposobnost uspješnog racionalnog djelovanja. Analize brojnih izvora pokazuju da mnogi pedagozi, a posebno nastavnici uglavnom nemaju teleološke kompetencije, što negativno utječe na uspješnost ostvarivanja školskog kurikuluma i uopće učinkovitost školskog sustava, ali i na epistemologiju pedagogije. To je bio motiv da se teorijski razmotri problem teleološke kompetencije kao jedne od temeljnih pedagoških kompetencija nastavnika. Polazi se od određenja teleološke kompetencije kao opće intelektualne kompetencije i njenog značaja za pedagoško djelovanje nastavnika. Argumentirano se na konkretnim primjerima iz pedagogijske teorije i pedagoške prakse obrazlaže tvrdnja o neadekvatnoj teleološkoj kompetentnosti nastavnika. Nakon toga se na osnovi analize relevantnih pedagoških i leksikografskih izvora, potkrepljene navođenjem primjera iz pedagoške prakse, razrješava teorijska i kolokvijalna pojmovna zbrka. U trećem dijelu se pokazuje metodičko- metodološki postupak izvođenja i utvrđivanja ciljeva i zadataka u strukturiranju, realizaciji i vrednovanju školskog kurikuluma. Na kraju se navode sugestije za adekvatnu formulaciju ciljeva i zadataka u vođenju nastavnog procesa. U zaključku se ističe potreba da se u kurikulume pedagoških kolegija na nastavničkim fakultetima osiguraju sadržaji i aktivnosti kojima će se studenti osposobljavati za teleološku kompetenciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Josip Milat (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Milat, Josip
Teleološke kompetencije nastavnika // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 7-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Milat, J. (2015) Teleološke kompetencije nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 7-24.
@article{article, author = {Milat, Josip}, year = {2015}, pages = {7-24}, keywords = {teleolo\v{s}ka kompetencija, cilj (svrha), zadatak, zada\'{c}a, u\v{c}enje i pou\v{c}avanje}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {1-2}, issn = {1334-7888}, title = {Teleolo\v{s}ke kompetencije nastavnika}, keyword = {teleolo\v{s}ka kompetencija, cilj (svrha), zadatak, zada\'{c}a, u\v{c}enje i pou\v{c}avanje} }
@article{article, author = {Milat, Josip}, year = {2015}, pages = {7-24}, keywords = {teleological competencies, objective (aim), task, assignment, studying, teaching.}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {1-2}, issn = {1334-7888}, title = {Teleological competencies of teachers}, keyword = {teleological competencies, objective (aim), task, assignment, studying, teaching.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font