Pregled bibliografske jedinice broj: 893621
Teleološke kompetencije nastavnika
Teleološke kompetencije nastavnika // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 7-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 893621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teleološke kompetencije nastavnika
(Teleological competencies of teachers)
Autori
Milat, Josip
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12
(2015), 1-2;
7-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
teleološka kompetencija ; cilj (svrha) ; zadatak ; zadaća ; učenje i poučavanje
(teleological competencies ; objective (aim) ; task ; assignment, studying ; teaching.)
Sažetak
Svrhovitost je temeljna odrednica čovjekovih aktivnosti i pretpostavka uspješnog djelovanja. Osnova je za razvoj svijesti, svjesno djelovanje. Svijest, uz ostalo, podrazumijeva spoznaju i na njoj temeljenu sposobnost uspješnog racionalnog djelovanja. Analize brojnih izvora pokazuju da mnogi pedagozi, a posebno nastavnici uglavnom nemaju teleološke kompetencije, što negativno utječe na uspješnost ostvarivanja školskog kurikuluma i uopće učinkovitost školskog sustava, ali i na epistemologiju pedagogije. To je bio motiv da se teorijski razmotri problem teleološke kompetencije kao jedne od temeljnih pedagoških kompetencija nastavnika. Polazi se od određenja teleološke kompetencije kao opće intelektualne kompetencije i njenog značaja za pedagoško djelovanje nastavnika. Argumentirano se na konkretnim primjerima iz pedagogijske teorije i pedagoške prakse obrazlaže tvrdnja o neadekvatnoj teleološkoj kompetentnosti nastavnika. Nakon toga se na osnovi analize relevantnih pedagoških i leksikografskih izvora, potkrepljene navođenjem primjera iz pedagoške prakse, razrješava teorijska i kolokvijalna pojmovna zbrka. U trećem dijelu se pokazuje metodičko- metodološki postupak izvođenja i utvrđivanja ciljeva i zadataka u strukturiranju, realizaciji i vrednovanju školskog kurikuluma. Na kraju se navode sugestije za adekvatnu formulaciju ciljeva i zadataka u vođenju nastavnog procesa. U zaključku se ističe potreba da se u kurikulume pedagoških kolegija na nastavničkim fakultetima osiguraju sadržaji i aktivnosti kojima će se studenti osposobljavati za teleološku kompetenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija