Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 893515

Dnevnik čitanja kao instrument samonadgledanja procesa čitanja na stranome jeziku


Mikulec, Alenka; Šamo Renata
Dnevnik čitanja kao instrument samonadgledanja procesa čitanja na stranome jeziku // Jezik i njegovi učinci, HDPL XXXI. međunarodni znanstveni skup
Rijeka, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 893515 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dnevnik čitanja kao instrument samonadgledanja procesa čitanja na stranome jeziku
(Reading Diary As a Tool for EFL Reading from the Selfmonitoring Perspective)

Autori
Mikulec, Alenka ; Šamo Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Jezik i njegovi učinci, HDPL XXXI. međunarodni znanstveni skup

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 04.05.2017. - 06.05.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
dnevnik čitanja, metakognitivne strategije, čitanje
(reading diary, metacognitive strategies, reading)

Sažetak
Dnevnik se kao jedan od manje formalnih oblika vrednovanja nečije sposobnosti čitanja čak u svjetskim razmjerima još uvijek nedovoljno primjenjuje u kontekstu usvajanja stranoga jezika. Budući da njegova uporaba omogućuje uvid u višeslojni, ali nužno interaktivni, proces prepoznavanja leksika, sintaktičke analize, tvorbe značenja, stvaranja strukture teksta u čitateljevoj svijesti i njegova kritičkoga odnosa prema pročitanome, ujedno postaje snažno sredstvo za postupni sustavni razvoj strategijskoga pristupa čitanju, osobito na metakognitivnoj razini. Strategijski osviješten čitatelj u pravilu teži stjecanju potpune samostalnosti, čime preuzima na sebe odgovornost za svoj rezultat razumijevanja, a time i za svoj akademski uspjeh, s obzirom na činjenicu da je čitanje temeljna kognitivna vještina o kojoj bitno ovise postignuća u akademskom okruženju. Rad se zasniva na istraživanju provedenome na uzorku od 22 studentice jednoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a cilj mu je utvrditi što nam dnevnik otkriva o individualnoj aktivnosti čitanja te koje su njegove glavne prednosti i eventualni nedostaci. Ispitanice su imale zadatak pročitati tematski im prilagođen ekspozicijski tekst na engleskome jeziku u zadanome razdoblju i istovremeno unositi bilješke tako da su u prvom dijelu dnevnika birale jedan od ponuđenih odgovora (da ili ne) u vezi s uporabom već navedenih strategija, dok su u drugome dijelu dopunjavale rečenice podacima o prepoznavanju problema nastalih tijekom svakoga čitanja i njihovome rješavanju, samovrednovanju nakon svake od tih aktivnosti i smislenome planiranju daljnjega čitanja. Nakon što su dnevnici prikupljeni, individualno je proveden kraći intervju radi eventualnoga pojašnjenja dnevničkih zapisa. Prikupljeni su podaci analizirani pomoću kvantitativno-kvalitativne metodologije, a rezultati su pokazali da su dnevnici čitanja korisni za stjecanje spoznaje o unutarnjem svijetu pojedinca tijekom čitanja s naglaskom na strategijskome promišljanju samoga procesa te se preporučuje njihova češća uporaba ne samo u znanstveno-istraživačke nego i nastavno-praktične (dijagnostičke) svrhe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Šamo (autor)

Avatar Url Alenka Mikulec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mikulec, Alenka; Šamo Renata
Dnevnik čitanja kao instrument samonadgledanja procesa čitanja na stranome jeziku // Jezik i njegovi učinci, HDPL XXXI. međunarodni znanstveni skup
Rijeka, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Mikulec, A. & Šamo Renata (2017) Dnevnik čitanja kao instrument samonadgledanja procesa čitanja na stranome jeziku. U: Jezik i njegovi učinci, HDPL XXXI. međunarodni znanstveni skup.
@article{article, author = {Mikulec, Alenka}, year = {2017}, keywords = {dnevnik \v{c}itanja, metakognitivne strategije, \v{c}itanje}, title = {Dnevnik \v{c}itanja kao instrument samonadgledanja procesa \v{c}itanja na stranome jeziku}, keyword = {dnevnik \v{c}itanja, metakognitivne strategije, \v{c}itanje}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mikulec, Alenka}, year = {2017}, keywords = {reading diary, metacognitive strategies, reading}, title = {Reading Diary As a Tool for EFL Reading from the Selfmonitoring Perspective}, keyword = {reading diary, metacognitive strategies, reading}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font