Pregled bibliografske jedinice broj: 893515
Dnevnik čitanja kao instrument samonadgledanja procesa čitanja na stranome jeziku
Dnevnik čitanja kao instrument samonadgledanja procesa čitanja na stranome jeziku // Jezik i njegovi učinci, HDPL XXXI. međunarodni znanstveni skup
Rijeka, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 893515 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dnevnik čitanja kao instrument samonadgledanja procesa čitanja na stranome jeziku
(Reading Diary As a Tool for EFL Reading from the Selfmonitoring Perspective)
Autori
Mikulec, Alenka ; Šamo Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Jezik i njegovi učinci, HDPL XXXI. međunarodni znanstveni skup
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 04.05.2017. - 06.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dnevnik čitanja, metakognitivne strategije, čitanje
(reading diary, metacognitive strategies, reading)
Sažetak
Dnevnik se kao jedan od manje formalnih oblika vrednovanja nečije sposobnosti čitanja čak u svjetskim razmjerima još uvijek nedovoljno primjenjuje u kontekstu usvajanja stranoga jezika. Budući da njegova uporaba omogućuje uvid u višeslojni, ali nužno interaktivni, proces prepoznavanja leksika, sintaktičke analize, tvorbe značenja, stvaranja strukture teksta u čitateljevoj svijesti i njegova kritičkoga odnosa prema pročitanome, ujedno postaje snažno sredstvo za postupni sustavni razvoj strategijskoga pristupa čitanju, osobito na metakognitivnoj razini. Strategijski osviješten čitatelj u pravilu teži stjecanju potpune samostalnosti, čime preuzima na sebe odgovornost za svoj rezultat razumijevanja, a time i za svoj akademski uspjeh, s obzirom na činjenicu da je čitanje temeljna kognitivna vještina o kojoj bitno ovise postignuća u akademskom okruženju. Rad se zasniva na istraživanju provedenome na uzorku od 22 studentice jednoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a cilj mu je utvrditi što nam dnevnik otkriva o individualnoj aktivnosti čitanja te koje su njegove glavne prednosti i eventualni nedostaci. Ispitanice su imale zadatak pročitati tematski im prilagođen ekspozicijski tekst na engleskome jeziku u zadanome razdoblju i istovremeno unositi bilješke tako da su u prvom dijelu dnevnika birale jedan od ponuđenih odgovora (da ili ne) u vezi s uporabom već navedenih strategija, dok su u drugome dijelu dopunjavale rečenice podacima o prepoznavanju problema nastalih tijekom svakoga čitanja i njihovome rješavanju, samovrednovanju nakon svake od tih aktivnosti i smislenome planiranju daljnjega čitanja. Nakon što su dnevnici prikupljeni, individualno je proveden kraći intervju radi eventualnoga pojašnjenja dnevničkih zapisa. Prikupljeni su podaci analizirani pomoću kvantitativno-kvalitativne metodologije, a rezultati su pokazali da su dnevnici čitanja korisni za stjecanje spoznaje o unutarnjem svijetu pojedinca tijekom čitanja s naglaskom na strategijskome promišljanju samoga procesa te se preporučuje njihova češća uporaba ne samo u znanstveno-istraživačke nego i nastavno-praktične (dijagnostičke) svrhe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb