Pregled bibliografske jedinice broj: 893226
PROMIŠLJANJE STUDENATA 4. I 5. GODINE UČITELJSKOGA STUDIJA O SADRŽAJIMA PRIRODOSLOVLJA KAO TEMELJA ZA POUČAVANJE SADRŽAJA NASTAVNOGA PREDMETA PRIRODA I DRUŠTVO
PROMIŠLJANJE STUDENATA 4. I 5. GODINE UČITELJSKOGA STUDIJA O SADRŽAJIMA PRIRODOSLOVLJA KAO TEMELJA ZA POUČAVANJE SADRŽAJA NASTAVNOGA PREDMETA PRIRODA I DRUŠTVO, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 893226 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROMIŠLJANJE STUDENATA 4. I 5. GODINE UČITELJSKOGA STUDIJA O SADRŽAJIMA PRIRODOSLOVLJA KAO TEMELJA ZA POUČAVANJE SADRŽAJA NASTAVNOGA PREDMETA PRIRODA I DRUŠTVO
(Opinions of the fourth and fifth year students of the Department of Teacher Education about Natural Science contents as foundation for teaching Nature and Society in the elementary school)
Autori
Jenjić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
20.09
Godina
2017
Stranica
111
Mentor
Restović, Ivana
Ključne riječi
promišljanja studenata, Prirodoslovlje, Priroda i društvo
(students opinions, Natural Sciences, Nature and Society)
Sažetak
Istraživanje o prirodi i odnosima u njoj staro je koliko i samo društvo i ljudska civilizacija. Čovjek je, kao integralni dio prirodne i društvene zajednice, istraživačkim radom neprestano proširivao svoja znanja. Poznavanje prirode i njenih zakonitosti postale su nužne za opstanak ljudi. Tako se tijekom povijesti razvila potreba za prirodoznanstvenim opismenjavanjem društva, a danas spoznaje prirodnih znanosti predstavljaju neizostavan dio sustava odgoja i obrazovanja. Stjecanjem prirodoslovnih znanja i vještina pojedinci razvijaju intelektualne sposobnosti, postaju osposobljeni logički promišljati i kritički zaključivati, rješavati probleme te živjeti i raditi u skladu sa zahtjevima koje nameće ubrzani razvoj tehnologije i suvremeno društvo. U radu su ispitani stavovi studenata o sadržajima kolegija Prirodoslovlje kao temelja za poučavanje nastavnoga predmeta Priroda i društvo u nižim razredima osnovne škole, a u svrhu istraživanja je proveden upitnik koji su ispunjavali studenti 4. i 5. godine Učiteljskoga studija Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Splitu. Cilj kolegija je ovladati osnovama iz sadržaja prirodnih znanosti, upoznati temeljne zakone života, građu živih bića i njihovu povezanost s prirodom, u svrhu razvijanja općih i specifičnih kompetencija za kvalitetan rad u nastavnom procesu i primjenu u svakodnevnom životu. Rezultati istraživanja potvrđuju da su studenti razvili pozitivan stav prema kolegiju Prirodoslovlje u svim njegovim segmentima, predavanjima, seminarima i vježbama te ga smatraju nužnim u obrazovanju budućih učitelja. Posebno se ističe pozitivan stav studenata prema aktivnom sudjelovanju u izvođenju pokusa i praktičnim radovima, jer samostalno istraživanje dovodi do otkrivanja i boljeg poimanja procesa i pojava u prirodi i okruženju u kojem se živi te razvoja osobnog mišljenja i logičkog prosuđivanja. Studenti 4. i 5. godine Učiteljskoga studija Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Splitu smatraju da ovako osmišljeni sadržaji kolegija Prirodoslovlje predstavljaju dobar temelj za obrazovanje budućih učitelja razredne nastave u predmetima prirodoslovnog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski