Pregled bibliografske jedinice broj: 89293
Prvi rezultati ankete "Ispitivanje učestalosti poremećaja čitanja i pisanja, te posljedica koje taj poremećaj ima na učenje i ličnost djeteta, kvalitetu slobodnog vremena i opću klimu u obitelji
Prvi rezultati ankete "Ispitivanje učestalosti poremećaja čitanja i pisanja, te posljedica koje taj poremećaj ima na učenje i ličnost djeteta, kvalitetu slobodnog vremena i opću klimu u obitelji // Logopedija u novome tisućljeću: 2. kongres logopeda Hrvatske - zbornik sažetaka
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2001. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 89293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prvi rezultati ankete "Ispitivanje učestalosti poremećaja čitanja i pisanja, te posljedica koje taj poremećaj ima na učenje i ličnost djeteta, kvalitetu slobodnog vremena i opću klimu u obitelji
(Initial Results of the "Study of the Frequency Reading and Writing Disorders and their effects on the Child's Learning and Personality of Child, the Quality of Leisure Time and General Family Climate")
Autori
Jusufbegović, Sanja ; Šoštarić-Peklar, Miroslava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Logopedija u novome tisućljeću: 2. kongres logopeda Hrvatske - zbornik sažetaka
/ - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, 2001
Skup
Logopedija u novome tisućljeću: 2. kongres logopeda Hrvatske
Mjesto i datum
Mošćenička Draga, Hrvatska, 27.09.2001. - 30.09.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Sažetak
Krajem školske godine 1998/1999. u suradnji sa Odsjekom za psihologiju. Filozofskog fakulteta u Zagrebu proveli smo anketu o učestalosti poremećaja čitanja i pisanja, te emotivne prilagodbe djece u dobi od 7 do 12 godina. Anketa je bila namjenjena roditeljima učenika prvih, drugih, trećih i petih razreda, a provedena je u pet osnovnih škola na području grada Zagreba. Anketiranjem je bilo obuhvaćeno 578 roditelja. Anketa se sastojala od 20 pitanja otvorenog i zatvorenog tipa koja su se odnosila na učestalost grešaka koje se javljaju u čitanju i pisanju, na brzinu i tempo usvajanja početnog čitanja i pisanja, količinu vremena koje dijete provodi u učenju, načinu provođenja slobodnog vremena, te na neke aspekte ponašanja djece. Sudjelovanje u anketi je bilo dobrovoljno i anonimno, te je sprovedeno u suradnji s učiteljima i stručnim suradnicima škola, a na osnovu odobrenja Ministarstva prosvjete i športa. Anketa je bila preliminarnog tipa i sastavni dio projekta "Program rane prevencije disleksije i disgrafije-edukacija predškolskih odgojitelja, učitelja i stručnih suradnika". Rezultati ankete su pokazali visoki postotak djece koja pokazuju specifične teškoće čitanja i pisanja ne samo na početku školovanja, nego u višim razredima. Pri tome se veliki broj djece u učenju oslanja na pomoć roditelja. Uvidom u podatke ankete zamjećeno je da djeca provode u učenju neprimjereno veliku količinu vremena, a u isto vrijeme roditelji registriraju izuzetno visoki postotak djece koja pokazuju jedan ili više simptoma narušene emotivne prilagodbe. Detaljniji podaci, komentari, kao i grafički prikazi dobivenih podataka bit će prezentirani tijekom izlaganja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA