Pregled bibliografske jedinice broj: 892787
Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju : implikacije za afektivnu dobrobit
Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju : implikacije za afektivnu dobrobit // Društvena istraživanja, 26 (2017), 2; 249-267 doi:10.5559/di.26.2.06 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 892787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju : implikacije za afektivnu dobrobit
(How Much, Why and How Adolescents Watch Television : Implications for Affective Well-Being)
Autori
Pavić, Jadranka ; Rijavec, Majda ; Jurčec, Lana
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 26
(2017), 2;
249-267
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescenti ; gledanje televizije ; motivi ; kognitivna uključenost ; afektivna dobrobit
(adolescents ; television viewing ; motives ; cognitive involvement ; affective well-being)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je odrediti doprinos količine gledanja televizije, motiva za gledanje i kognitivne uključenosti u sadržaj programa objašnjenju afektivne dobrobiti mlađih adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 537 učenika sedmih i osmih razreda iz deset osnovnih škola u Zagrebu. Uz procjenu količine gledanja, primijenjena je skala motiva za gledanje televizije, mjere kognitivne uključenosti u gledanje te skala PANAS-C za mjerenje pozitivnih i negativnih emocija kod djece. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se motivima za gledanje televizije može objasniti relativno visok postotak varijance negativnih emocija i manji postotak varijance pozitivnih emocija. Kognitivna uključenost u sadržaj programa objašnjavala je vrlo malen postotak varijance, dok se količina gledanja televizije nije pokazala značajnim prediktorom ni pozitivnih ni negativnih emocija. Općenito se može zaključiti da su rezultati pokazali da koliko adolescenti gledaju televiziju nije povezano s njihovom afektivnom dobrobiti, kako gledaju u maloj je mjeri povezano s afektivnom dobrobiti, i to sa pozitivnim emocijama, dok zašto gledaju televiziju ima najveće implikacije, i to posebno za negativne emocije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada doi Hrčak Hrčak
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences