Pregled bibliografske jedinice broj: 892773
Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva
Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva // Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića / Turk, Marko ; Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija ; Zloković, Jasminka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 196-213
CROSBI ID: 892773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva
(Demystification of Human Resources Development in Education: Croatian Perspective)
Autori
Mrnjaus, Kornelija ; Vignjević, Bojana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića
Urednik/ci
Turk, Marko ; Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija ; Zloković, Jasminka
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
196-213
ISBN
978-953-7975-46-3
Ključne riječi
razvoj ljudskih potencijala ; odgojno-obrazovne ustanove ; emocionalne kompetencije
(human resources development ; education ; Croatian perspective)
Sažetak
Razvoj ljudskih potencijala relativno je mlada disciplina, koja je još uvijek u razvoju. Pojam su prvi puta upotrijebili Harbison i Myers 1964.g u kontekstu ljudskog kapitala i ljudskog razvoja. Postojanje velikog broja različitih definicija (preko dvadeset), multidisciplinarnost, neusuglašenost oko odnosa s konceptom upravljanja ljudskim potencijalom i dr., samo su neki od izazova s kojima se suočavaju oni koji proučavaju, poučavaju i u praksi primjenjuju razvoj ljudskih potencijala. Unatoč brojnim izazovima, mnogi će se složiti da su četiri glavne svrhe razvoja ljudskih potencijala: poboljšanje individualne ili grupne učinkovitosti i izvedbe, poboljšanje organizacijske učinkovitosti i izvedbe, razvoj znanja, vještina i kompetencija, povećanje ljudskog potencijala i osobni rast. Teorijsku obradu i praktičnu primjenu koncepta razvoja ljudskih potencijala prvenstveno ćemo pronaći u poslovnom okruženju. Prisutan je i u odgojno-obrazovnim ustanovama u Hrvatskoj iako ne pod tim nazivom, a i koncipiran je na način određen propisima i zakonima koji reguliraju status učitelja. Cilj je preglednog rada kroz teorijsku obradu pojma razvoja ljudskih potencijala, navodeći i analizirajući dostupne definicije, demistificirati pojam razvoja ljudskih potencijala i obrazložiti svoja promišljanja o tome je li razvoj ljudskih potencijala u odgojno-obrazovnim ustanovama u Hrvatskoj iluzija, potreba ili neizbježnost. Autorice u radu govore i o ulozi emocionalnih kompetencija kao važnog aspekta razvoja ljudskih potencijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka