Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 892773

Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva


Mrnjaus, Kornelija; Vignjević, Bojana
Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva // Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića / Turk, Marko ; Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija ; Zloković, Jasminka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 196-213


CROSBI ID: 892773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva
(Demystification of Human Resources Development in Education: Croatian Perspective)

Autori
Mrnjaus, Kornelija ; Vignjević, Bojana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića

Urednik/ci
Turk, Marko ; Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija ; Zloković, Jasminka

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2017

Raspon stranica
196-213

ISBN
978-953-7975-46-3

Ključne riječi
razvoj ljudskih potencijala ; odgojno-obrazovne ustanove ; emocionalne kompetencije
(human resources development ; education ; Croatian perspective)

Sažetak
Razvoj ljudskih potencijala relativno je mlada disciplina, koja je još uvijek u razvoju. Pojam su prvi puta upotrijebili Harbison i Myers 1964.g u kontekstu ljudskog kapitala i ljudskog razvoja. Postojanje velikog broja različitih definicija (preko dvadeset), multidisciplinarnost, neusuglašenost oko odnosa s konceptom upravljanja ljudskim potencijalom i dr., samo su neki od izazova s kojima se suočavaju oni koji proučavaju, poučavaju i u praksi primjenjuju razvoj ljudskih potencijala. Unatoč brojnim izazovima, mnogi će se složiti da su četiri glavne svrhe razvoja ljudskih potencijala: poboljšanje individualne ili grupne učinkovitosti i izvedbe, poboljšanje organizacijske učinkovitosti i izvedbe, razvoj znanja, vještina i kompetencija, povećanje ljudskog potencijala i osobni rast. Teorijsku obradu i praktičnu primjenu koncepta razvoja ljudskih potencijala prvenstveno ćemo pronaći u poslovnom okruženju. Prisutan je i u odgojno-obrazovnim ustanovama u Hrvatskoj iako ne pod tim nazivom, a i koncipiran je na način određen propisima i zakonima koji reguliraju status učitelja. Cilj je preglednog rada kroz teorijsku obradu pojma razvoja ljudskih potencijala, navodeći i analizirajući dostupne definicije, demistificirati pojam razvoja ljudskih potencijala i obrazložiti svoja promišljanja o tome je li razvoj ljudskih potencijala u odgojno-obrazovnim ustanovama u Hrvatskoj iluzija, potreba ili neizbježnost. Autorice u radu govore i o ulozi emocionalnih kompetencija kao važnog aspekta razvoja ljudskih potencijala.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Citiraj ovu publikaciju:

Mrnjaus, Kornelija; Vignjević, Bojana
Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva // Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića / Turk, Marko ; Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija ; Zloković, Jasminka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 196-213
Mrnjaus, K. & Vignjević, B. (2017) Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva. U: Turk, M., Kušić, S., Mrnjaus, K. & Zloković, J. (ur.) Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 196-213.
@inbook{inbook, author = {Mrnjaus, Kornelija and Vignjevi\'{c}, Bojana}, year = {2017}, pages = {196-213}, keywords = {razvoj ljudskih potencijala, odgojno-obrazovne ustanove, emocionalne kompetencije}, isbn = {978-953-7975-46-3}, title = {Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva}, keyword = {razvoj ljudskih potencijala, odgojno-obrazovne ustanove, emocionalne kompetencije}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Mrnjaus, Kornelija and Vignjevi\'{c}, Bojana}, year = {2017}, pages = {196-213}, keywords = {human resources development, education, Croatian perspective}, isbn = {978-953-7975-46-3}, title = {Demystification of Human Resources Development in Education: Croatian Perspective}, keyword = {human resources development, education, Croatian perspective}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font