Pregled bibliografske jedinice broj: 892745
Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja
Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja // Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića / Brala-Mudrovčić, Jasminka (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 473-482 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 892745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja
(Methodological Incentives of Dragutin Rosandić in Establishing a Relationship Between Initial Reading and Writing and the Culture of Writing)
Autori
Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića
/ Brala-Mudrovčić, Jasminka - Gospić : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2017, 473-482
ISBN
978-953-331-122-7
Skup
V. Dani Šime i Ante Starčevića
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 07.05.2015. - 08.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Dragutin Rosandić, kultura pisanja, metodika hrvatskoga jezika, početno čitanje i pisanje
(Dragutin Rosandić, culture of writing, initial reading and writing, teaching methodology of the Croatian language)
Sažetak
Početno je čitanje i pisanje posebno nastavno područje Hrvatskoga jezika u prvome razredu primarnoga obrazovanja u Hrvatskoj. U formalnoj se školskoj pouci započinje s početnim opismenjavanjem kojemu je cilj stjecanje kulture pisanja, odnosno komunikacijske jezične kompetencije. Poveznicu između početnoga čitanja i pisanja i metodičara Dragutina Rosandića pronalazimo u metodičkome kontekstu vezanome uz pismo i pisanje – kulturu pisanja. Razvijanje kulture pisanja, prema Rosandiću (2002), započinje u školskoj dobi, u nastavi početnoga čitanja i pisanja kada dijete usvaja grafemski sustav jezika i oblikovanje prvih poruka pisanim jezikom. Taj se proces nastavlja na svim stupnjevima školskoga sustava. Metodički pristup početnome čitanju i pisanju osobito je potrebno uskladiti s pokazateljima kulture pisanja u ovim metodičkim elementima: poučavanje formalnoga i rukopisnog pisma (slovopisna čitkost) te početno usvajanje pravopisne norme (pravopisna točnost). Početno pisanje riječi, rečenica i kraćega teksta zahtijeva poznavanje zakonitosti pisanoga jezika, a pisani jezik ima svoju pravopisnu, gramatičku, stilističku i leksičku normu te svoje funkcionalne stilove i oblike izražavanja. Sve navedene sastavnice sadržaj su metodičkoga čina u početnoj nastavi materinskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski