Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 892745

Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja


Kolar Billege, Martina; Budinski, Vesna
Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja // Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića / Brala-Mudrovčić, Jasminka (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 473-482 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 892745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja
(Methodological Incentives of Dragutin Rosandić in Establishing a Relationship Between Initial Reading and Writing and the Culture of Writing)

Autori
Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića / Brala-Mudrovčić, Jasminka - Gospić : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2017, 473-482

ISBN
978-953-331-122-7

Skup
V. Dani Šime i Ante Starčevića

Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 07.05.2015. - 08.05.2015

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Dragutin Rosandić, kultura pisanja, metodika hrvatskoga jezika, početno čitanje i pisanje
(Dragutin Rosandić, culture of writing, initial reading and writing, teaching methodology of the Croatian language)

Sažetak
Početno je čitanje i pisanje posebno nastavno područje Hrvatskoga jezika u prvome razredu primarnoga obrazovanja u Hrvatskoj. U formalnoj se školskoj pouci započinje s početnim opismenjavanjem kojemu je cilj stjecanje kulture pisanja, odnosno komunikacijske jezične kompetencije. Poveznicu između početnoga čitanja i pisanja i metodičara Dragutina Rosandića pronalazimo u metodičkome kontekstu vezanome uz pismo i pisanje – kulturu pisanja. Razvijanje kulture pisanja, prema Rosandiću (2002), započinje u školskoj dobi, u nastavi početnoga čitanja i pisanja kada dijete usvaja grafemski sustav jezika i oblikovanje prvih poruka pisanim jezikom. Taj se proces nastavlja na svim stupnjevima školskoga sustava. Metodički pristup početnome čitanju i pisanju osobito je potrebno uskladiti s pokazateljima kulture pisanja u ovim metodičkim elementima: poučavanje formalnoga i rukopisnog pisma (slovopisna čitkost) te početno usvajanje pravopisne norme (pravopisna točnost). Početno pisanje riječi, rečenica i kraćega teksta zahtijeva poznavanje zakonitosti pisanoga jezika, a pisani jezik ima svoju pravopisnu, gramatičku, stilističku i leksičku normu te svoje funkcionalne stilove i oblike izražavanja. Sve navedene sastavnice sadržaj su metodičkoga čina u početnoj nastavi materinskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vesna Budinski (autor)

Avatar Url Martina Kolar Billege (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kolar Billege, Martina; Budinski, Vesna
Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja // Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića / Brala-Mudrovčić, Jasminka (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 473-482 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kolar Billege, M. & Budinski, V. (2017) Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja. U: Brala-Mudrovčić, J. (ur.)Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića.
@article{article, author = {Kolar Billege, Martina and Budinski, Vesna}, editor = {Brala-Mudrov\v{c}i\'{c}, J.}, year = {2017}, pages = {473-482}, keywords = {Dragutin Rosandi\'{c}, kultura pisanja, metodika hrvatskoga jezika, po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje}, isbn = {978-953-331-122-7}, title = {Metodi\v{c}ki poticaju Dragutina Rosandi\'{c}a za uspostavljanje suodnosa po\v{c}etnoga \v{c}itanja i pisanja i kulture pisanja}, keyword = {Dragutin Rosandi\'{c}, kultura pisanja, metodika hrvatskoga jezika, po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje}, publisher = {Odjel za nastavni\v{c}ke studije u Gospi\'{c}u Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kolar Billege, Martina and Budinski, Vesna}, editor = {Brala-Mudrov\v{c}i\'{c}, J.}, year = {2017}, pages = {473-482}, keywords = {Dragutin Rosandi\'{c}, culture of writing, initial reading and writing, teaching methodology of the Croatian language}, isbn = {978-953-331-122-7}, title = {Methodological Incentives of Dragutin Rosandi\'{c} in Establishing a Relationship Between Initial Reading and Writing and the Culture of Writing}, keyword = {Dragutin Rosandi\'{c}, culture of writing, initial reading and writing, teaching methodology of the Croatian language}, publisher = {Odjel za nastavni\v{c}ke studije u Gospi\'{c}u Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font