Pregled bibliografske jedinice broj: 892737
Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj
Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 1-2; 85-98 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 892737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i
srednjoškolskim udžbenicima za katolički
vjeronauk u Republici Hrvatskoj
(The aspects of values in primary and secondary
school textbooks for catholic religious teaching
in the Republic of Croatia)
Autori
Rukavina Kovačević, Ksenija ; Mrnjaus, Kornelija
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158
(2017), 1-2;
85-98
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
katolički vjeronauk ; udžbenici ; vrijednosti ; analiza ; ishodi učenja
(Catholic religious teaching ; textbooks ; values ; analysis ; learning outcomes)
Sažetak
Predmet katoličkog vjeronauka u školi u Republici Hrvatskoj utemeljen je na cjelovitom i sustavnom odgoju učenika u katoličkoj vjeri. Analiza udžbenika za katolički vjeronauk, čiji se rezultati navode u ovom radu, imala je za cilj ispitati zastupljenost vrijednosnih odrednica (identitet, odgovornost, dijalog, dostojanstvo osobe, solidarnost i kršćanska duhovnost) koje se tematski promiču u udžbenicima te usklađenost istih s ishodima učenja nastave vjeronauka. Istraživanje je provedeno metodom analize sadržaja 12 verificiranih udžbenika za katolički vjeronauk za osnovnu i srednju školu, odnosno 299 udžbeničkih tema s pripadajućim tekstovima, pri čemu je praćena pojavnost frekvencija. Istraživanje se temeljilo na dvjema glavnim hipotezama: 1. u udžbeniku za katolički vjeronauk za svako pojedino godište prisutne su sve vrijednosne odrednice i 2. omjer zastupljenosti vrijednosnih odrednica u udžbenicima za katolički vjeronauk u svim godištima usklađen je s ishodima učenja nastave vjeronauka. Rezultati analize ukazali su na nedostatnu usklađenost vrijednosnih prioriteta u tematskim sadržajima pojedinih udžbenika s obzirom na definirane programske smjernice (ishode učenja) katoličkog vjeronauka u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- EBSCO - Education Research Complete wit Full Text
- ERA - Educational Research Abstracts
- Hrčak - Portal znanstvenih časopisa RH