Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 892737

Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj


Rukavina Kovačević, Ksenija; Mrnjaus, Kornelija
Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 1-2; 85-98 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 892737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj
(The aspects of values in primary and secondary school textbooks for catholic religious teaching in the Republic of Croatia)

Autori
Rukavina Kovačević, Ksenija ; Mrnjaus, Kornelija

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158 (2017), 1-2; 85-98

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
katolički vjeronauk ; udžbenici ; vrijednosti ; analiza ; ishodi učenja
(Catholic religious teaching ; textbooks ; values ; analysis ; learning outcomes)

Sažetak
Predmet katoličkog vjeronauka u školi u Republici Hrvatskoj utemeljen je na cjelovitom i sustavnom odgoju učenika u katoličkoj vjeri. Analiza udžbenika za katolički vjeronauk, čiji se rezultati navode u ovom radu, imala je za cilj ispitati zastupljenost vrijednosnih odrednica (identitet, odgovornost, dijalog, dostojanstvo osobe, solidarnost i kršćanska duhovnost) koje se tematski promiču u udžbenicima te usklađenost istih s ishodima učenja nastave vjeronauka. Istraživanje je provedeno metodom analize sadržaja 12 verificiranih udžbenika za katolički vjeronauk za osnovnu i srednju školu, odnosno 299 udžbeničkih tema s pripadajućim tekstovima, pri čemu je praćena pojavnost frekvencija. Istraživanje se temeljilo na dvjema glavnim hipotezama: 1. u udžbeniku za katolički vjeronauk za svako pojedino godište prisutne su sve vrijednosne odrednice i 2. omjer zastupljenosti vrijednosnih odrednica u udžbenicima za katolički vjeronauk u svim godištima usklađen je s ishodima učenja nastave vjeronauka. Rezultati analize ukazali su na nedostatnu usklađenost vrijednosnih prioriteta u tematskim sadržajima pojedinih udžbenika s obzirom na definirane programske smjernice (ishode učenja) katoličkog vjeronauka u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rukavina Kovačević, Ksenija; Mrnjaus, Kornelija
Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 1-2; 85-98 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Rukavina Kovačević, K. & Mrnjaus, K. (2017) Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj. Napredak (Zagreb), 158 (1-2), 85-98.
@article{article, author = {Rukavina Kova\v{c}evi\'{c}, Ksenija and Mrnjaus, Kornelija}, year = {2017}, pages = {85-98}, keywords = {katoli\v{c}ki vjeronauk, ud\v{z}benici, vrijednosti, analiza, ishodi u\v{c}enja}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Vrijednosni aspekti u osnovno\v{s}kolskim i srednjo\v{s}kolskim ud\v{z}benicima za katoli\v{c}ki vjeronauk u Republici Hrvatskoj}, keyword = {katoli\v{c}ki vjeronauk, ud\v{z}benici, vrijednosti, analiza, ishodi u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Rukavina Kova\v{c}evi\'{c}, Ksenija and Mrnjaus, Kornelija}, year = {2017}, pages = {85-98}, keywords = {Catholic religious teaching, textbooks, values, analysis, learning outcomes}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {The aspects of values in primary and secondary school textbooks for catholic religious teaching in the Republic of Croatia}, keyword = {Catholic religious teaching, textbooks, values, analysis, learning outcomes} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • EBSCO - Education Research Complete wit Full Text
  • ERA - Educational Research Abstracts
  • Hrčak - Portal znanstvenih časopisa RH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font