Pregled bibliografske jedinice broj: 892172
Hrvatska slikovnica do 1945.
Hrvatska slikovnica do 1945.. Zagreb: Hrvatski školski muzej ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017 (monografija)
CROSBI ID: 892172 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska slikovnica do 1945.
(Croatian Picturebook until 1945)
Autori
Majhut, Berislav ; Batinić, Štefka
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Hrvatski školski muzej ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2017
Stranica
443
ISBN
978-953-7262-19-8
Ključne riječi
hrvatske slikovnice, hrvatske ilustracije, dječje ilustracije, povijest djetinjstva, pedagoška slikovnica
(croatian picture books, croatian illustration, children´s illustration, history of childehood, pedagogical picture book)
Sažetak
Hrvatska slikovnica do 1945. rezultat je dugogodišnjeg bavljenja autorâ povijesnim razvojem slikovnica u Hrvatskoj – od stvaranja istraživačkog korpusa koji obuhvaća više od 500 registriranih slikovnica do rekonstrukcije njihova razvoja i analize s različitih aspekata. Knjiga ima 11 poglavlja, bibliografiju hrvatskih slikovnica do 1945., popise autora tekstova i slika u slikovnicama, popis više od 300 ilustracija u knjizi, imensko kazalo te sažetak na engleskome jeziku. Od prve slikovnice na hrvatskome jeziku Male obrazne Biblije iz 1854. slikovnica se brzo razvijala oko obje svoje osi i vizualne i tekstualne sve dok na kraju nije postala toliko popularna i važna vrsta dječje književnosti da je svoj utjecaj raširila i daleko preko svojih granica na udžbenike, primjerice prve računice i početnice, ili, pak, na političke i promidžbene slikovnice namijenjene odraslima. Osim što prati gusti tijek razvoja slikovnice s često začuđujućim obratima, knjiga se bavi i širim kontekstom ilustrirane dječje knjige sve do granica sa stripom ili s fotografijom. Tako knjiga istražuje hrvatske ilustratorice, inozemne ilustratore koji su djelovali u Hrvatskoj, djecu ilustratore, prve hrvatske dječje enciklopedije i mnoge druge skrivene ili zanemarene susrete teksta i slike u dječjim knjigama. Pri tome se dječja književnost otkriva kao bogato nalazište vrijednosti koje su društva pohranjivala u dječje knjige vjerujući kako čineći to osiguravaju svoju budućnost.
Izvorni jezik
Hrvatski