Pregled bibliografske jedinice broj: 892050
PODLOŽNOST ADOLESCENATA VRŠNJAČKOM PRITISKU
PODLOŽNOST ADOLESCENATA VRŠNJAČKOM PRITISKU, 2017., diplomski rad, preddiplomski, FILOZOFSKI FAKULTET, RIJEKA
CROSBI ID: 892050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PODLOŽNOST ADOLESCENATA VRŠNJAČKOM PRITISKU
(ADOLESCENE ADHESIVES FOR PEER PRESSURE)
Autori
Begović, Ena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
FILOZOFSKI FAKULTET
Mjesto
RIJEKA
Datum
14.09
Godina
2017
Stranica
61
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
adolescencija, vršnjački utjecaj, vršnjački pritisak
(adolescence, peer influence, peer pressure)
Sažetak
Adolescencija je razdoblje koje osim razvojnih promjena, karakterizira i potreba za identifikacijom, odnosno traganje za ljudima koji mogu poslužiti kao uzor. Tada se kod adolescenata javlja želja da se osjete prihvaćenima od strane nekog društva, što samim time može dovesti i do njihove podložnosti utjecaju od strane vršnjaka. Utjecaj vršnjaka sastavni je dio vršnjačkih odnosa koji može djelovati na pozitivan i negativan način. Od vršnjačkog utjecaja koji je nemoguće izbjeći, autori razlikuju vršnjački pritisak. On se odnosi na očekivanje vršnjaka da se pojedinac ponaša na određeni način bez obzira na njegove želje, jer ako se adolescent konformira očekivanjima vršnjaka, oni ga prihvaćaju, a ako do konformiranja ne dođe, slijede sankcije poput odbacivanja, ogovaranja, izbjegavanja i slično. Jedno od najtežih emocionalnih stanja u kojem se adolescent može naći jest odbačenost od prijatelja, stoga sve što adolescent radi samo kako bi došao do pozitivnog potkrjepljenja ili izbjegao sankcije vršnjaka definira se kao podložnost vršnjačkom pritisku. Kako je vršnjački pritisak mali dio vršnjačkog utjecaja on također može biti pozitivan i negativan. Pozitivan vršnjački pritisak najčešće se veže uz društveni život adolescenta, dok se negativan vršnjački pritisak veže uz rizična ponašanja. U empirijskom dijelu rada prikazani su rezultati istraživanja o vrednovanju prijateljstva i pripadnosti grupe te podložnosti pozitivnim i negativnim aspektima vršnjačkog pritiska. Za potrebe istraživanja izrađen je anketni upitnik te je primijenjen na uzorku od 50 ispitanika srednjoškolske populacije. Rezultati istraživanja ukazuju na nisku razinu podložnosti adolescenata/tica negativnim aspektima vršnjačkog pritiska te mogu poslužiti kao temelj prilikom daljnjih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)