Pregled bibliografske jedinice broj: 891869
Smiješna strana obrazovanja - humor u poučavanju
Smiješna strana obrazovanja - humor u poučavanju // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 3; 87-97 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 891869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Smiješna strana obrazovanja - humor u poučavanju
(Funny side of education - humor in teaching)
Autori
Dramac, Ivana ; Lazzarich, Marinko
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 3;
87-97
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
hrvatski jezik, humor, poučavanje, razredna nastava
(humor, Croatian language, educational process, classroom teaching)
Sažetak
Škola je oduvijek percipirana kao odgojno- obrazovna ustanova u kojoj učenici uče i stječu spoznaje o temeljnim životnim vrijednostima. Obrazovanje usmjereno usvajanju znanja nerijetko inaugurira ozbiljnost i disciplinu u nastavnom procesu, dok poučavanje utemeljeno na tradicionalnom pedagoškom pristupu kadšto zanemaruje terapeutsku ulogu smijeha u školskom prostoru. Humor i smijeh možemo percipirati kao svojevrsnu alternativu ozbiljnoj stvarnosti, ali humor nije tek jednostavno sredstvo opuštanja i razonode. U svojoj širokoj primjeni humor može pronaći svoje mjesto i u odgojno- obrazovnom procesu. Znanstvenici koji su ispitivali njegovu funkcionalnu učinkovitost slažu se kako humor bitno utječe na kvalitetu obrazovnoga procesa omogućujući poboljšanje međugeneracijskih odnosa. Osim uspostavljanja poticajnog razrednog ozračja poučavanje popraćeno humorističkim metodološkim instrumentarijem može olakšati nastavnicima interpretaciju obrazovnih sadržaja, a učenicima učiniti učenje zanimljivijim. U tekstu se nastoje rasvijetliti didaktičke mogućnosti smijeha u školskom prostoru, a posebna se pozornost posvećuje humorističkim elementima u nastavi Hrvatskoga jezika. Postavlja se pitanje nije li duhovitost kao pozitivna karakterna osobina zanemarena u nastavnoj praksi. Uz propitivanje njegove funkcionalne učinkovitosti promišlja se o mogućnostima implementacije humora u nastavni proces. U radu će biti prikazani rezultati provedenih istraživanja, u Karlovačkoj i Primorsko-goranskoj županiji, o učeničkim i nastavničkim iskustvima učinkovitosti primjene humora u nastavi.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO, MLA International Bibliography