Pregled bibliografske jedinice broj: 891834
Metodičke mogućnosti interpretacije romana ˝ Muzej nevinosti˝, Orhana Pamuka
Metodičke mogućnosti interpretacije romana ˝ Muzej nevinosti˝, Orhana Pamuka // Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića / Brala-Mudrovčić, Jasminka (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 17-533
CROSBI ID: 891834 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodičke mogućnosti interpretacije romana ˝ Muzej nevinosti˝, Orhana Pamuka
(Methodical Possibilities of Interpretation of the Novel ˝The Museum of Innocence˝ by Orhan Pamuk)
Autori
Lazzarich, Marinko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića
Urednik/ci
Brala-Mudrovčić, Jasminka
Izdavač
Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru
Grad
Gospić
Godina
2017
Raspon stranica
17-533
ISBN
978-953-331-122-7
Ključne riječi
estetski subjekt, interpretacija, književnost, odgojno-obrazovni čin, srednjoškolska nastava
(aestethic subject, educational act, interpretation, literature, secondary school)
Sažetak
Autor teksta promišlja o srednjoškolskoj nastavi lektire koja ne prati u potpunosti književne interese mladeži. U trenutku krize tiskanoga medija i krize čitanja među mladom populacijom, suradnički odnos između nastavnika i učenika, kao i emocionalno ozračje u nastavi književnosti utemeljenoj na doživljajno- spoznajnim načelima, postaje preduvjet uspješne estetske komunikacije s književnoumjetničkim tekstom. U fokusu rada jest strukturni model sata književnosti prema komunikološkim odrednicama nastave u razrednom odjelu. Na primjeru suvremenog romana Muzej nevinosti, turskoga nobelovca Orhana Pamuka, propituju se dosezi poticajne kombinacije izborne lektire. Ponuđen je model metodičke interpretacije romana u nastavi književnosti za četvrti razred srednje škole s naglaskom na jačanju literarnih kompetencija mladih čitatelja. Budući da je nastavna situacija konkretizacija odgojno- obrazovnoga čina, propituje se na koji način književni sadržaj uvjetuje artikulaciju sata interpretacije u srednjoškolskoj nastavi.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filologija