Pregled bibliografske jedinice broj: 891775
Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja
Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 891775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja
(University Autonomy and Competence Approach to Education in the Context of Knowledge Society)
Autori
Lipnjak, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.12
Godina
2016
Stranica
87
Mentor
Komar, Zvonimir ; Božić, Jasmina
Ključne riječi
autonomija sveučilišta, humanističko sveučilište, društvo znanja, kompetencijski pristup obrazovanju, ishodi učenja, znanje
(university autonomy, humanistic university, knowledge society, competence approach, education, learning outcomes, knowledge)
Sažetak
U radu se polazi od temeljnih pedagogijskih pitanja što je obrazovanje i što je autonomno sveučilište, a odgovor se pruža iz humanističke perspektive, tj. prema djelima Nietzschea, Kanta, Schleiermachera i Humboldta kao osnivača Berlinskog sveučilišta čime je ozbiljena ideja humanističkog sveučilišta i istovremeno zadan temelj europskoj tradiciji sveučilišta koju baštine suvremena sveučilišta. Humanistička perspektiva visokog obrazovanja suprotstavlja se funkciji obrazovanja u društvu znanja, koje se proklamira u europskim strateškim dokumentima, te se prikazuju suvremeni modeli sveučilišta i njegova nesamostalnost u odnosu na industriju i ekonomiju. Propituje se kompetencijski pristup u visokom obrazovanju, posebice odnos pojmova znanja, kompetencija i obrazovanosti. Razmatranje se zaključuje kritičkim propitivanjem spojivosti humanističkog pojma visokog obrazovanja i autonomije sveučilišta i usporedbnom s visokim obrazovanjem kao generatorom razvoja društva znanja, te razmatranjem posljedica koje predstavlja prijelaz na kompetencijski pristup u sklopu bolonjske reforme na autonomiju sveučilišta. U zadnjem poglavlju rada vrši se poredbena analiza sadržaja studijskih programa i silaba kolegija preddiplomskih i diplomskih studija sociologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i na Sveučilištu u Freiburgu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb