Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 891775

Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja


Lipnjak, Tamara
Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 891775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja
(University Autonomy and Competence Approach to Education in the Context of Knowledge Society)

Autori
Lipnjak, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.12

Godina
2016

Stranica
87

Mentor
Komar, Zvonimir ; Božić, Jasmina

Ključne riječi
autonomija sveučilišta, humanističko sveučilište, društvo znanja, kompetencijski pristup obrazovanju, ishodi učenja, znanje
(university autonomy, humanistic university, knowledge society, competence approach, education, learning outcomes, knowledge)

Sažetak
U radu se polazi od temeljnih pedagogijskih pitanja što je obrazovanje i što je autonomno sveučilište, a odgovor se pruža iz humanističke perspektive, tj. prema djelima Nietzschea, Kanta, Schleiermachera i Humboldta kao osnivača Berlinskog sveučilišta čime je ozbiljena ideja humanističkog sveučilišta i istovremeno zadan temelj europskoj tradiciji sveučilišta koju baštine suvremena sveučilišta. Humanistička perspektiva visokog obrazovanja suprotstavlja se funkciji obrazovanja u društvu znanja, koje se proklamira u europskim strateškim dokumentima, te se prikazuju suvremeni modeli sveučilišta i njegova nesamostalnost u odnosu na industriju i ekonomiju. Propituje se kompetencijski pristup u visokom obrazovanju, posebice odnos pojmova znanja, kompetencija i obrazovanosti. Razmatranje se zaključuje kritičkim propitivanjem spojivosti humanističkog pojma visokog obrazovanja i autonomije sveučilišta i usporedbnom s visokim obrazovanjem kao generatorom razvoja društva znanja, te razmatranjem posljedica koje predstavlja prijelaz na kompetencijski pristup u sklopu bolonjske reforme na autonomiju sveučilišta. U zadnjem poglavlju rada vrši se poredbena analiza sadržaja studijskih programa i silaba kolegija preddiplomskih i diplomskih studija sociologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i na Sveučilištu u Freiburgu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zvonimir Komar (mentor)

Avatar Url Jasmina Božić (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Lipnjak, Tamara
Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Lipnjak, T. (2016) 'Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lipnjak, Tamara}, year = {2016}, pages = {87}, keywords = {autonomija sveu\v{c}ili\v{s}ta, humanisti\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te, dru\v{s}tvo znanja, kompetencijski pristup obrazovanju, ishodi u\v{c}enja, znanje}, title = {Autonomija sveu\v{c}ili\v{s}ta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu dru\v{s}tva znanja}, keyword = {autonomija sveu\v{c}ili\v{s}ta, humanisti\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te, dru\v{s}tvo znanja, kompetencijski pristup obrazovanju, ishodi u\v{c}enja, znanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lipnjak, Tamara}, year = {2016}, pages = {87}, keywords = {university autonomy, humanistic university, knowledge society, competence approach, education, learning outcomes, knowledge}, title = {University Autonomy and Competence Approach to Education in the Context of Knowledge Society}, keyword = {university autonomy, humanistic university, knowledge society, competence approach, education, learning outcomes, knowledge}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font