Pregled bibliografske jedinice broj: 891517
POZNAVANJE DOMAĆIH ŽIVOTINJA KOD UČENIKA NIŽIH RAZREDA OSNOVNIH ŠKOLA GRADA ZAGREBA
POZNAVANJE DOMAĆIH ŽIVOTINJA KOD UČENIKA NIŽIH RAZREDA OSNOVNIH ŠKOLA GRADA ZAGREBA // Agronomski glasnik, 79 (2017), 1-2; 25-40 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 891517 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POZNAVANJE DOMAĆIH ŽIVOTINJA KOD UČENIKA NIŽIH
RAZREDA OSNOVNIH ŠKOLA GRADA ZAGREBA
(HOW MUCH DO STUDENTS IN JUNIOR GRADES OF PRIMARY
SCHOOLS IN ZAGREB KNOW ABOUT DOMESTIC ANIMALS)
Autori
Sever, Ivana ; Vranić, Marina ; Bošnjak, Krešimir ; Čačić, Ivana ; Protulipac, Martina ; Klepac, Mirjana
Izvornik
Agronomski glasnik (0002-1954) 79
(2017), 1-2;
25-40
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
domaće životinje, učenici, učiteljice, Grad Zagreb
(domestic animals, school children, teachers, the city of Zagreb)
Sažetak
U brojnim je istraživanjima utvrđen pozitivan utjecaj životinja na kvalitetu života ljudi. Utvrđeno je da životinje pozitivno utječu na psihičko i fizičko zdravlje ljudi, potiču ljude na društvene i fizičke aktivnosti, a često se koriste u terapeutske svrhe. Ciljevi ovog istraživanja bili su utvrditi: (I) koliko učenici nižih razreda osnovnih škola poznaju domaće životinje, (II) postoje li razlike u poznavanju domaćih životinja kod djevojčica u odnosu na dječake, (III) postoje li razlike u poznavanju domaćih životinja između učenika drugog, trećeg i četvrtog razreda, (IV) mišljenje učiteljica o poznavanju domaćih životinja učenika nižih razreda. Istraživanje je provedeno na pokušalištu Sveučilišta u Zagrebu Agronomskog fakulteta Centar za travnjaštvo, anketiranjem učenika i njihovih učiteljica tijekom školske godine 2016./2017. Obuhvaćeno je ukupno 528 učenika nižih razreda (od 2. do 4. razreda) iz 7 osnovnih škola Grada Zagreba od čega 259 dječaka i 269 djevojčica, te 28 učiteljica. Rezultati su pokazali da izgled i hranidbene navike domaćih životinja u prosjeku poznaje 56, 3% učenika, a nazive mužjaka, ženki i mladunčadi domaćih životinja u prosjeku razlikuje 66, 4% učenika. Djevojčice i dječaci su pokazali isto znanje na pitanja o poznavanju izgleda i hranidbe domaćih životinja koje je u prosjeku iznosilo 56%. U prosjeku djevojčice s rezultatom od 66, 8% bolje poznaju nazive mužjaka, ženki i mladunčadi domaćih životinja od dječaka čiji prosječan rezultat iznosi 65, 9%. Učenici drugih razreda slabije poznaju domaće životinje u usporedbi s učenicima trećih i četvrtih razreda, dok učenici trećih razreda bolje poznaju fizičke značajke domaćih životinja od učenika drugih i četvrtih razreda. Mužjake, ženke i mladunčad bolje poznaju učenici četvrtih razreda u odnosu na učenike drugih i trećih razreda. Mišljenje učiteljica je da učenici malo poznaju domaće životinje, a kao razloge navode život u gradu te nedovoljan odlazak u prirodu i na selo gdje bi djeca mogla upoznati domaće životinje. Zaključeno je da učenici nižih razreda osnovnih škola Grada Zagreba malo poznaju izgled i hranidbene navike domaćih životinja, a vrlo dobro nazive mužjaka, ženki i mladunčadi domaćih životinja te da im vidovi izvanučioničke nastave na mjestima uzgoja uvelike pomažu bolje upoznati domaće životinje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts