Pregled bibliografske jedinice broj: 891477
Povijesni pregled ideje i potrebe za istraživačkim pristupom u nastavi
Povijesni pregled ideje i potrebe za istraživačkim pristupom u nastavi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 3; 77-86 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 891477 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesni pregled ideje i potrebe za istraživačkim pristupom u nastavi
(Historical Review of the Idea and Need for Inquiry Approach to Teaching)
Autori
Perković Krijan, Ivana
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 3;
77-86
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
istraživačko poučavanje, istraživačko učenje, nastava prirodoslovlja, znanstvena pismenost
(inquiry teaching, inquiry learning, teaching science, scientific literacy)
Sažetak
Ideja da učenici nastavne sadržaje uče putem vlastitih istraživanja nije nova i ima svoju dugu povijest. Članak daje pregled značajnijih osoba koje su se tijekom povijesti zalagale za ideju istraživačkog pristupa učenju i poučavanju, ali daje i prikaz društvenih događaja koji su utjecali na stvaranje potrebe za istraživačkim pristupom u nastavi. Krajem 19. stoljeća sadržaji prirodoslovlja su uvršteni kao zaseban nastavni predmet te tada ujedno počinju i rasprave o njihovom načinu poučavanja. Pojedini znanstvenici toga vremena zalagali su se za iskustveno učenje putem eksperimentiranja i rada u laboratorijima. Početkom 20. stoljeća američki filozof i psiholog John Dewey zalagao se za istraživačko učenje te je ohrabrivao učitelje da koriste istraživanje kao nastavnu strategiju. Znanstveni i tehnološki razvoj koji se dogodio tijekom 20. stoljeća djelovao je na stvaranje društvene potrebe za razvojem znanstvene pismenosti kod učenika. Tijekom povijesti zahtjevi za istraživačkim pristupom učenju i poučavanju uglavnom su dolazili od prirodoslovaca stoga ovaj pristup ima dugu tradiciju u prirodoslovnoj skupini predmeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ivana Perković Krijan
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA