Pregled bibliografske jedinice broj: 891446
Simulacija prioriteta prolaska vozila žurne službe kroz semaforizirano raskrižje
Simulacija prioriteta prolaska vozila žurne službe kroz semaforizirano raskrižje, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 891446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Simulacija prioriteta prolaska vozila žurne službe kroz semaforizirano raskrižje
(Simulation of Preemptive Traffic Light Control for Emergency Vehicles)
Autori
Kapusta, Borna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
12.09
Godina
2017
Stranica
46
Mentor
Ivanjko, Edouard
Neposredni voditelj
Vujić, Miroslav
Ključne riječi
Inteligentni transportni sustavi, Simulacije u prometu, Urbana raskrižja, Dodjela prioriteta
(Intelligent transport systems, Traffic simulations, Urban intersections, Preemptive traffic light control)
Sažetak
Zbog sve veće prometne potražnje i razvoja društva, u urbanim sredinama broj vozila sve više raste, ali se prometna infrastruktura ne mijenja značajno. Utjecajem urbane okoline i ograničenja, često više nije moguće širiti prometnu infrastrukturu. Zbog takvih uvjeta dolazi do sve više prometnih zagušenja i nesreća. Budući da se infrastruktura fizički više ne može širiti, jedino preostaje učiniti ju pametnijom, odnosno nadograditi ju rješenjima koje nam donose Inteligentno Transportni Sustavi (ITS). Implementacija rješenja iz područja ITS-a za upravljanje semaforiziranim raskrižjem u urbanim sredinama korisnicima pruža osim rasterećenja prometa i informiranja putnika, dodatne mogućnosti poput dodjele prioriteta vozilima žurnih službi. U ovom radu je predložen i implementiran algoritam dodjele prioriteta zasnovan na praćenju položaja vozila i mjerenju duljine reda čekanja na raskrižju. Algoritam korištenjem procjene vremena dolaska žurnog vozila čisti raskrižje od vozila te osigurava bezuvjetni prioritet prolaska žurne službe kroz raskrižje. Nakon prolaska žurne službe kroz raskrižje, predložen je i implementiran algoritam za povratak oduzetog vremena kako bi se smanjio negativan utjecaj na prometnu mrežu zbog dodjele prioriteta vozilu žurne službe. Navedeni algoritmi su implementirani u programskom paketu MATLAB povezan COM sučeljem s mikroskopskim simulatorom PTV VISSIM radi njihove simulacijske provjere.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb