Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 891346

Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača


Zebić, Ivan; Gregov, Ljiljana; Dodaj, Arta
Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa,
Zagreb, Hrvatska, 2013. str. - (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 891346 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača
(Impulse Buying and Different Styles of Consumers)

Autori
Zebić, Ivan ; Gregov, Ljiljana ; Dodaj, Arta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa,

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
karakteristike potrošača, situacijski faktori, impulzivno kupovanje

Sažetak
Današnji ubrzani stil života i moderne tehnologije koje olakšavaju obavljanje kupovine vjerojatno povećavaju učestalost impulzivnog kupovanja. Stoga je cilj istraživanja bio ispitati odnos nekih karakteristika potrošača i situacijskih faktora kupovine sa sklonošću impulzivnoj kupovini. U istraživanju je sudjelovalo 194 ispitanika Hercegovačko- neretvanske županije u (prosječna dob- M=34, 81, SD=8.59). Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraživanju su Upitnik demografskih i socioekonomskih podataka, Skala životnih stilova i Skala sklonosti kupovini, koja se sastojala od čestica iz The Impulse Buying Tendency Scale (Verplanken i Herabadi, 2001) i Skale sklonosti kupovini (Milić, 2007), kako bi se pokušali ispitati kognitivni, emocionalni i situacijski aspekti impulzivne kupovine. Provjera faktorske analize Skale sklonosti kupovini utvrđeno je da ona mjeri kognitivne, emocionalne aspekte impulzivne kupovine, te utjecaj situacijskih faktora, s izuzetkom dvije čestice, koje su zbog nedovoljnog zasićenja izbačene. Konačnu skalu je činilo ukupno 30 čestica. Originalna Skala životnih stilova (Kocukemiroglu, 1997) sastoji se od 8 nezavisnih faktora. Na temelju provedene faktorske analize dobivenih rezultata izdvojena su četiri životna stila potrošača. Tako izdvojena četiri životna stila nazvana su redom ; „inovativno orijentirani“, „obiteljski orijentirani“, „društveno orijentirani“ i „liderski orijentirani“. Ispitivanjem razlika sklonosti impulzivnoj kupovini izmešu muškaraca i žena, utvrđeno je da žene pokazuju izraženiju sklonost emocionalnim, kognitivnim i situacijkim aspektima impulzivne kupovine. Kompletnom regresijskom analizom utvrđivan je doprinos različitih potrošačkih stilova u predikciji impulzivne kupovine, te je utvrđeno da viši inovativni, društveni i liderski potrošački stilovi predviđaju višu sklonost impulzivnoj kupovini, dok izraženiji obiteljski orijentirani potrošački stil podrazumijeva nižu sklonost impulzivnoj kupovini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Arta Dodaj (autor)

Avatar Url Ljiljana Gregov (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zebić, Ivan; Gregov, Ljiljana; Dodaj, Arta
Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa,
Zagreb, Hrvatska, 2013. str. - (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Zebić, I., Gregov, L. & Dodaj, A. (2013) Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača. U: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa,.
@article{article, author = {Zebi\'{c}, Ivan and Gregov, Ljiljana and Dodaj, Arta}, year = {2013}, pages = {---}, keywords = {karakteristike potro\v{s}a\v{c}a, situacijski faktori, impulzivno kupovanje}, title = {Impulzivno kupovanje i razli\v{c}iti stilovi potro\v{s}a\v{c}a}, keyword = {karakteristike potro\v{s}a\v{c}a, situacijski faktori, impulzivno kupovanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Zebi\'{c}, Ivan and Gregov, Ljiljana and Dodaj, Arta}, year = {2013}, pages = {---}, keywords = {karakteristike potro\v{s}a\v{c}a, situacijski faktori, impulzivno kupovanje}, title = {Impulse Buying and Different Styles of Consumers}, keyword = {karakteristike potro\v{s}a\v{c}a, situacijski faktori, impulzivno kupovanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font