Pregled bibliografske jedinice broj: 891346
Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača
Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa,
Zagreb, Hrvatska, 2013. str. - (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 891346 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača
(Impulse Buying and Different Styles of Consumers)
Autori
Zebić, Ivan ; Gregov, Ljiljana ; Dodaj, Arta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa,
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
karakteristike potrošača, situacijski faktori, impulzivno kupovanje
Sažetak
Današnji ubrzani stil života i moderne tehnologije koje olakšavaju obavljanje kupovine vjerojatno povećavaju učestalost impulzivnog kupovanja. Stoga je cilj istraživanja bio ispitati odnos nekih karakteristika potrošača i situacijskih faktora kupovine sa sklonošću impulzivnoj kupovini. U istraživanju je sudjelovalo 194 ispitanika Hercegovačko- neretvanske županije u (prosječna dob- M=34, 81, SD=8.59). Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraživanju su Upitnik demografskih i socioekonomskih podataka, Skala životnih stilova i Skala sklonosti kupovini, koja se sastojala od čestica iz The Impulse Buying Tendency Scale (Verplanken i Herabadi, 2001) i Skale sklonosti kupovini (Milić, 2007), kako bi se pokušali ispitati kognitivni, emocionalni i situacijski aspekti impulzivne kupovine. Provjera faktorske analize Skale sklonosti kupovini utvrđeno je da ona mjeri kognitivne, emocionalne aspekte impulzivne kupovine, te utjecaj situacijskih faktora, s izuzetkom dvije čestice, koje su zbog nedovoljnog zasićenja izbačene. Konačnu skalu je činilo ukupno 30 čestica. Originalna Skala životnih stilova (Kocukemiroglu, 1997) sastoji se od 8 nezavisnih faktora. Na temelju provedene faktorske analize dobivenih rezultata izdvojena su četiri životna stila potrošača. Tako izdvojena četiri životna stila nazvana su redom ; „inovativno orijentirani“, „obiteljski orijentirani“, „društveno orijentirani“ i „liderski orijentirani“. Ispitivanjem razlika sklonosti impulzivnoj kupovini izmešu muškaraca i žena, utvrđeno je da žene pokazuju izraženiju sklonost emocionalnim, kognitivnim i situacijkim aspektima impulzivne kupovine. Kompletnom regresijskom analizom utvrđivan je doprinos različitih potrošačkih stilova u predikciji impulzivne kupovine, te je utvrđeno da viši inovativni, društveni i liderski potrošački stilovi predviđaju višu sklonost impulzivnoj kupovini, dok izraženiji obiteljski orijentirani potrošački stil podrazumijeva nižu sklonost impulzivnoj kupovini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija