Pregled bibliografske jedinice broj: 891253
Od igre s kockicama do programera – Lego Mindstorms
Od igre s kockicama do programera – Lego Mindstorms // CUC 2014
Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2014. str. 87-95 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 891253 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od igre s kockicama do programera – Lego Mindstorms
(From brick games to programmers - Lego Mindstorms)
Autori
Radovan, Aleksander ; Kramberger, Tin ; Gligora Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
CUC 2014
/ - Zagreb : Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2014, 87-95
ISBN
978-953-6802-29-6
Skup
CARNetova korisnička konferencija 2014
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.11.2014. - 21.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
LEGO kockice, Mindstorms EV3, programiranje, podučavanje
(LEGO bricks, Mindstorms EV3, programming, teaching)
Sažetak
Potražnja za kvalitetnim programerima na tržištu rada je već duže vrijeme aktualna i kontinuirano je u porastu. Radi toga je uključivanje djece u svijet programiranja potrebno ostvariti što je ranije moguće – već u osnovnoj školi. Razvojni alati koji se koriste kod programiranja sve se više temelje na vizualnom slaganju logike i algoritama koji se koriste u programima, kako bi se fokus s tehničke strane implementacije usmjerio na što brže i kvalitetnije ostvarenje cilja koji je potrebno postići – funkcionalnog programa. Mladim informatičarima je u svijet programiranja najlakše kročiti kroz igru, što tvori idealan temelj za spajanje dvaju interesnih područja: igru s kockicama i programiranje vlastitih robota. Lego kockice i njihova mogućnost slaganja različitih objekata su oduvijek privlačile djecu različitih uzrasta i poticale njihovu maštu i kreativnost. Osim serija kockica za najmlađe uzraste, inženjeri Lega su osmislili i setove koji omogućavaju izgradnju robota kojeg je moguće programirati na vrlo jednostavan način. Najnaprednija inačica takvih setova kockica naziva se Lego Mindstorms. U ovom radu je opisano kako je Lego Mindstorms NXT 2.0 set moguće iskoristiti za učenje programiranja vlastitog robota opremljenog sa senzorom za dodir, senzorom udaljenosti i senzorom za raspoznavanje boje, te mikroprocesorom i servomotorima koji omogućavaju kretanje robota. Korištenjem ekvivalentnih grafičkih simbola kojima je moguće postići funkcionalnost „if- else“ naredbi, „for“ petlji i postavljanje vrijednosti varijabli programiranje za najmlađe uzraste može postati vrlo zabavno i jednostavno, rezultati izvođenja programa su brzo vidljivi, a što je najvažnije, stvara se temeljno znanje za programiranje u velikom broju različitih programskih jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Pedagogija