Pregled bibliografske jedinice broj: 890950
Društveno odgovorno poduzetništvo u Hrvatskoj – kritički osvrt, u kontekstu socijalnog nauka Crkve i Ulrichova koncepta integrativne gospodarske etike
Društveno odgovorno poduzetništvo u Hrvatskoj – kritički osvrt, u kontekstu socijalnog nauka Crkve i Ulrichova koncepta integrativne gospodarske etike // 5. hrvatski socijalni tjedan. Kultura rada u Hrvatskoj / Baloban, Stjepan ; Črpić, Gordan ; Petrović Štefanac, Dubravka (ur.).
Zagreb: Centar za promicanje socijalnog nauka Crkve ; Kršćanska sadašnjost, 2014. str. 222-235
CROSBI ID: 890950 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveno odgovorno poduzetništvo u Hrvatskoj – kritički osvrt, u kontekstu socijalnog nauka Crkve i Ulrichova koncepta integrativne gospodarske etike
(Socially responsible entrepreneurship in Croatia.Critical review in the context of the Church's social teachings and Ulrich's concept of integrative economic ethics)
Autori
Marinčić, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
5. hrvatski socijalni tjedan. Kultura rada u Hrvatskoj
Urednik/ci
Baloban, Stjepan ; Črpić, Gordan ; Petrović Štefanac, Dubravka
Izdavač
Centar za promicanje socijalnog nauka Crkve ; Kršćanska sadašnjost
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
222-235
ISBN
978-953-11-0882-9
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje, socijalni nauk crkve, integrativna gospodarska etika, Peter Ulrich
(socially responsible entrepreneurship, the social teaching of the church, integrative economic ethics, Peter Ulrich)
Sažetak
Autor u svom izlaganju zauzima kritički stav prema svakoj parcijalizaciji etike, pa tako i prema pokušaju govora o društveno odgovornom poslovanju, ukoliko ga se izvlači izvan općeg normativno-etičkog konteksta. Autor također, zauzima izrazito kritički stav prema priručniku za društveno odgovorno poslovanje koji je izdan u Hrvatskoj. Nikako ne bi bilo dobro pmisliti da nam ne treba govorao o društveno odgovornom poslovanju, ili poslovnoj etici, ili korporacijsko društvenoj odgovornosti itd. Naprotiv taj govor je izrazito potrebit samo što sve ima i svoje mjesto i vrijeme. Najveći autorov strah je već spomenuta parcijalizacija etike i morala, izvlačenje navedenih izvan temeljnih normativnih smjernica i pokušaj da se stvori poslovnu etiku, ili društveno odgovorno poslovanje koje će odgovarati datom trenutku, što bi bio siguran i otvoren put za (poslovno)etički relativizam. Naravno na tom i takvom relativističkom putu jedino i pravo mjerilo jest tržišno natjecanje („nevidljiva ruka“), koje bi postavljalo svoja pravila igre (nikada ne zaboravljajući na svoje ciljeve: profit i pobjednički princip), a etikom i moralom bi se koristilo samo instrumentalistički, korektivno ili karitativno. Autor smatra kako na liniji već zasađenih povijesnih normativnih učenja koja neminovno moraju biti uvažena i uvrštena u bilo koji govor i pokušaj uvođenja etike u poslovanje, ekonomiju, gospodarstvo... treba dobro promisliti i suvremene prijedloge, mišljenja i govore. Osim što se u tom pravcu socijalni nauk Crkve nudi kao dobra teorijska podloga, za moguće traženje i iznalaženje praktičnih riješenja, što nažalost u Hrvatskoj još nije dovoljno prepoznato (poput primjerice Njemačke), a zašto, pitanje se može postaviti i usmjeriti i prema državi, ali i prema Crkvi, autor upućuje i na novije koncepte u tom pravcu, a jedan od njih svakako je i koncept integrativne gospodarske etike koju je u St. Gallenu postavio Peter Ulrich, koji (koncept) je u dvadesetak godina postojanja postao škola mišljenja sa značajnom recepcijom u cijelom svijetu. Prostora za rast, razvoj i napredak svakako ima, ostaje samo pitanje koliko smo spremni iskoristiti ponuđeno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Filozofija, Teologija