Pregled bibliografske jedinice broj: 890281
Percepcija učenika osmih razreda o prikazu djece i njihovih prava u hrvatskim medijima
Percepcija učenika osmih razreda o prikazu djece i njihovih prava u hrvatskim medijima // Mediji, novinarstvo i ljudska prava / Car, Viktorija ; Matović, Marijana (ur.).
Zagreb: Zaklada Hanns Seidel ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 91-104 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 890281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija učenika osmih razreda o prikazu djece i njihovih prava u hrvatskim medijima
(Perception of eighth grade students on the representation of children and their rights in Croatian media)
Autori
Ciboci, Lana ; Osmančević, Leali
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji, novinarstvo i ljudska prava
/ Car, Viktorija ; Matović, Marijana - Zagreb : Zaklada Hanns Seidel ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 91-104
ISBN
978-953-8174-05-6
Skup
Vjerodostojnost medija - Novinarstvo i ljudska prava
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mediji, djeca, dječja prava, sloboda izražavanja, medijski odgoj
(media, children, children's rights, freedom of expression, media education)
Sažetak
U Hrvatskoj se intenzivno radi na zaštiti dječjih prava, no rijetko se u javnosti čuje glas djece čime njihovo pravo na izražavanje i slobodu mišljenja nije u potpunosti ostvareno. Svojim izvještavanjem mediji trebaju omogućiti djeci da iznesu svoje mišljenje o za njih bitnim temama, a nepotpunim načinom izvještavanja novinari utječu na sliku djece u javnosti i na oblikovanje javnoga mnijenja. U radu će biti prikazani rezultati istraživanja provedenog metodom ankete među učenicima osmih razreda zagrebačkih osnovnih škola. Cilj istraživanja bio je utvrditi kako učenici na kraju osnovnoškolskog obrazovanja procjenjuju vlastitu informiranost o svojim pravima, kako percipiraju prikaz dječjih prava i glas svojih vršnjaka u medijima te koliko su zadovoljni načinom na koji mediji prikazuju djecu. Rezultati istraživanja, između ostaloga, ukazuju na kvalitetu izvještavanja hrvatskih medija o dječjim pravima iz perspektive učenika. Budući da je riječ o temi koja je u Hrvatskoj gotovo u potpunosti zanemarena, rezultati će dati vrijedan doprinos ovoj važnoj društvenoj temi – dječjim pravima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb,
Veleučilište Edward Bernays