Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 890209

Analiza krutosti kolosijeka


Gaši, Mergim
Analiza krutosti kolosijeka, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Građevinski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 890209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza krutosti kolosijeka
(Track stiffness analyze)

Autori
Gaši, Mergim

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Građevinski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.09

Godina
2015

Stranica
36

Mentor
Lakušić, Stjepan

Neposredni voditelj
Grgić, Viktorija

Ključne riječi
Analiza krutosti kolosijeka, sile u kolosijeku, dinamičko opterećenje tračnice, modeli kolosijeka, elastični pričvrsni pribor
(Railway stifness analyze, forces on railway, dynamic loads on railways, railway models, elastic fastenings)

Sažetak
Strogo teoretski i s obzirom na postojeće metode proračuna gornjeg ustroja najprikladniji bi bio uzdužni prag, jer podupire tračnicu po cijeloj dužini. Zbog tehničkih i ekonomskih razloga pokazao se boljim, jeftinijim i lakše izvedivim poprečni prag. Poprečni pragovi se danas većinski koriste i mogu se modelirati za većinu današnjih željezničkih potreba na Winklerovom modelu. U 1920. nova sklonost, kontinuirano zavarenih tračnica, da se izvijaju u vrućim ljetima i lome zimi je postala veliki problem i vodila je prema analizi stabilnosti kolosijeka. Problem je riješen tek 50 godina poslije zahvaljujući radovima Prud'hommea i Kerra. Glavna dinamička opterećenja na tračnicu proizvodila su plosnata mjesta na kotaču vlaka i velika toplina na tračnicu i mjestima spoja tračnica. Prvi put se govori o problemu vozila koje se kreće po gredi, sa posljedičnom mogućnošću "kritične brzine". Jedna od najvažnijih inženjerskih zadaća svakako je prognoziranje ponašanja određene konstrukcije (u ovom slučaju kolosijeka) prije nego navedena konstrukcija bude izvedena. Za to se koristimo matematičkim modelima koji opisuju uzročno- posljedične veze između stanja konstrukcije, njezine strukture i utjecaja koji su to stanje konstrukcije izazvali. Matematički model je zapravo idealizacija konstrukcije koja nam je potrebna jer ne možemo obuhvatiti sve parametre koji utječu na stvarno ponašanje konstrukcije. Ali da bi se u tome uspjelo, vrlo je važno poznavati problematiku koju pokušavamo razjasniti, kako sa stručnog, tako i sa teorijskog stajališta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mergim Gaši (autor)

Avatar Url Viktorija Grgić (mentor)

Avatar Url Stjepan Lakušić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gaši, Mergim
Analiza krutosti kolosijeka, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Građevinski fakultet, Zagreb
Gaši, M. (2015) 'Analiza krutosti kolosijeka', diplomski rad, preddiplomski, Građevinski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ga\v{s}i, Mergim}, year = {2015}, pages = {36}, keywords = {Analiza krutosti kolosijeka, sile u kolosijeku, dinami\v{c}ko optere\'{c}enje tra\v{c}nice, modeli kolosijeka, elasti\v{c}ni pri\v{c}vrsni pribor}, title = {Analiza krutosti kolosijeka}, keyword = {Analiza krutosti kolosijeka, sile u kolosijeku, dinami\v{c}ko optere\'{c}enje tra\v{c}nice, modeli kolosijeka, elasti\v{c}ni pri\v{c}vrsni pribor}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ga\v{s}i, Mergim}, year = {2015}, pages = {36}, keywords = {Railway stifness analyze, forces on railway, dynamic loads on railways, railway models, elastic fastenings}, title = {Track stiffness analyze}, keyword = {Railway stifness analyze, forces on railway, dynamic loads on railways, railway models, elastic fastenings}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font