Pregled bibliografske jedinice broj: 889611
Varia Ragusina. Studije i ogledi o starim knjigama i muzikalijama dubrovačkim
Varia Ragusina. Studije i ogledi o starim knjigama i muzikalijama dubrovačkim. Dubrovnik: Ogranak Matice hrvatske u Dubrovniku, 2017 (monografija)
CROSBI ID: 889611 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Varia Ragusina. Studije i ogledi o starim knjigama i muzikalijama dubrovačkim
(Varia Ragusina. Studies and Essays on Early Printed Books and Music Editions)
Autori
Petravić, Ivana ; Stipčević, Ennio
Ostali urednici
Stojan, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Ogranak Matice hrvatske u Dubrovniku
Grad
Dubrovnik
Godina
2017
Stranica
149
ISBN
978-953-7784-55-3
Ključne riječi
renesansna glazba, Dubrovnik, rijetke stare tiskovine, Marin Držić, Dominko Zlatarić, Nada Bunić, Cvijeta Zuzorić, Nikola Vitov Gučetić, Lambert Courtoys, Ludovik Paskalić, talijanska operna libreta
(renaissance music, Dubrovnik, rare printed books, Marin Držić, Dominko Zlatarić, Nada Bunić, Cvijeta Zuzorić, Nikola Vitov Gučetić, Lambert Courtoys, Ludovik Paskalić, Italian opera librettos)
Sažetak
U ovoj zbirci studija Ennio Stipčević, Ivana Petravić i Grantley McDonald pružaju uvid u neka recentna istraživanja dubrovačke renesansne glazbe i kulture, tu su zabilježena traganja, bibliografijska lutanja i poneko iznenadno otkriće: od novopronađenih i rekonstruiranih skladbi Lamberta Courtoysa, pjesničkoga kanconijera Nade Bunić, prvih izdanja djela Marina Držića, zatim Tassove Aminte u iznova detektiranome tiskanome prijevodu Dominka Zlatarića, pa glazbe talijanskih skladatelja posvećene Cvijeti Zuzorić, te naposljetku sve do dosad neuočenih kompendija kojima se služio dubrovački gospar i višestruki knez Nikola Vitov Gučetić. Osim pasioniranim čitateljima rijetkih starih tiskovina i rukopisa, ovdje skupljeni tekstovi upućeni su također onima koji su spremni uložiti energiju u oživljavanje davno zaboravljene glazbe. Upravo glazbenicima i suvremenim izvedbama namijenjeno je posljednjih 30-tak stranica slabo poznate dubrovačke renesansne glazbe. Svojevrsna je to najava puno ambicioznijega predstavljanja još neistraženih glazbenih partitura dubrovačke renesanse. Na sam kraj smještena je zanimljiva rasprava Marinele Rusković Krištić, u kojoj ova mlada muzikologinja potpisuje vrlo zanimljivu studiju o jednoj svojedobno privatnoj zbirci talijanskih opernih libreta. Svako otkriće nameće nova pitanja i dvojbe. Forma aperta ove nevelike knjige otvorena je dobronamjernom čitatelju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti