Pregled bibliografske jedinice broj: 889309
Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika
Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 66 (2017), 2; 180-198 doi:https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=275763 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 889309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i
stavovi učenika
(The social context of reading and book: opinions
and attitudes of students)
Autori
Stanić, Sanja ; Jelača, Leon
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 66
(2017), 2;
180-198
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
čitanje ; učenici ; odnos prema stvarima ; darivanje, korištenje, posjedovanje, značenje knjige
(reading ; students ; relation towards the things ; gift ; using, owning, meaning of the book)
Sažetak
Čitanje obogaćuje osobnost i iskustvo pojedinca. Važnost čitanja predmet je znanstvenog interesa, a od 1980-ih istraživanja čitanja počinju uključivati sociološke koncepte. Rezultati istraživanja pokazuju kako današnje generacije mladih čitaju manje nego njihovi prethodnici. U radu je istražen društveni kontekst čitanja i knjige kod populacije učenika. Na uzorku (N=262) osnovnoškolaca i srednjoškolaca, ispitani su čitateljski interesi i navike, odnos prema knjizi i njezino značenje. Nalazi su promotreni u zavisnosti od dobi, odnosno školskog uzrasta, ispitanika. Preferirani sadržaji učenika su prilično raznoliki, dok su čitateljski ukusi promjenjivi s dobi. Tiskana izdanja su aktualna, ali prihvaća se i trend čitanja „s ekrana“. Školska lektira procjenjuje se vrijednom, ali i neadekvatnom. Knjige se posjeduju u manjem broju. Najčešće se posuđuju iz knjižnica ili od prijatelja. Knjiga nije među poželjnim potrošačkim robama. Vrijednost knjige je nematerijalna, simbolička.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA
- MLA