Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 889255

Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika


Darmopil, Kristina
Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 889255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika
(Tho role of school librarian in recognition, identifying and encouraging the giftedness of students)

Autori
Darmopil, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.06

Godina
2017

Stranica
85

Mentor
Lasić-Lazić, Jadranka i Kolak, Ante

Ključne riječi
daroviti učenici , prepoznavanje, identificiranje, poticanje, školski knjižničar
(gifted students ; recognition ; identification ; encouragement ; school librarians)

Sažetak
U ovom radu se problematizirala i kritički propitala uloga koju školski knjižničari imaju, mogu i trebaju imati u programskoj diferencijaciji i individualizaciji koja se odnosi na darovite učenike. U teorijskom dijelu rada pružen je uvid u fenomen darovitosti s različitih gledišta i stajališta. Dotaknuli smo se glavnih aspekata ovog rada, a to su prepoznavanje, identificiranje i poticanje darovitosti učenika. Povezali smo školske knjižničare s navedenim aspektima te prikazali kakvu ulogu oni mogu i trebaju zauzeti u radu s darovitim učenicima. Nakon teorijskog pregleda, provedeno je istraživanje kojim je ispitano pet hipoteza s odgovarajućim podhipotezama. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika koji je sadržavao pismene upute za ispitanike te 60 varijabli podijeljenih u 5 dijelova. Rezultati su pokazali kako knjižničari češće prepoznaju pozitivne nego negativne osobine darovitosti te jako rijetko sudjeluju u postupku identifikacije darovitosti, neovisno o tome rade li u osnovnoj ili srednjoj školi. S druge strane, pokazalo se da nema razlike u prepoznavanju darovitosti između knjižničara ovisno o njihovom radnom stažu te da osjećaj kompetencije za sudjelovanje u postupku identifikacije ne ovisi o duljini radnog staža. Također, prema rezultatima istraživanja, učestalost stručnog usavršavanja nije povezana s učestalosti prepoznavanja, identificiranja i rada s darovitim učenicima. Na samom kraju, pokazalo se kako knjižničari s duljim radnim stažom rjeđe idu na stručna usavršavanja. S obzirom na rezultate istraživanje, preporuča se veće davanje pozornosti negativnim osobinama darovitosti, kao i podizanje svijesti knjižničara o važnosti stručnog usavršavanja i rada s darovitim učenicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jadranka Lasić-Lazić (mentor)

Avatar Url Ante Kolak (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Darmopil, Kristina
Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Darmopil, K. (2017) 'Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Darmopil, Kristina}, year = {2017}, pages = {85}, keywords = {daroviti u\v{c}enici , prepoznavanje, identificiranje, poticanje, \v{s}kolski knji\v{z}ni\v{c}ar}, title = {Uloga \v{s}kolskog knji\v{z}ni\v{c}ara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti u\v{c}enika}, keyword = {daroviti u\v{c}enici , prepoznavanje, identificiranje, poticanje, \v{s}kolski knji\v{z}ni\v{c}ar}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Darmopil, Kristina}, year = {2017}, pages = {85}, keywords = {gifted students, recognition, identification, encouragement, school librarians}, title = {Tho role of school librarian in recognition, identifying and encouraging the giftedness of students}, keyword = {gifted students, recognition, identification, encouragement, school librarians}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font