Pregled bibliografske jedinice broj: 889255
Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika
Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 889255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika
(Tho role of school librarian in recognition, identifying and encouraging the giftedness of students)
Autori
Darmopil, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2017
Stranica
85
Mentor
Lasić-Lazić, Jadranka i Kolak, Ante
Ključne riječi
daroviti učenici , prepoznavanje, identificiranje, poticanje, školski knjižničar
(gifted students ; recognition ; identification ; encouragement ; school librarians)
Sažetak
U ovom radu se problematizirala i kritički propitala uloga koju školski knjižničari imaju, mogu i trebaju imati u programskoj diferencijaciji i individualizaciji koja se odnosi na darovite učenike. U teorijskom dijelu rada pružen je uvid u fenomen darovitosti s različitih gledišta i stajališta. Dotaknuli smo se glavnih aspekata ovog rada, a to su prepoznavanje, identificiranje i poticanje darovitosti učenika. Povezali smo školske knjižničare s navedenim aspektima te prikazali kakvu ulogu oni mogu i trebaju zauzeti u radu s darovitim učenicima. Nakon teorijskog pregleda, provedeno je istraživanje kojim je ispitano pet hipoteza s odgovarajućim podhipotezama. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika koji je sadržavao pismene upute za ispitanike te 60 varijabli podijeljenih u 5 dijelova. Rezultati su pokazali kako knjižničari češće prepoznaju pozitivne nego negativne osobine darovitosti te jako rijetko sudjeluju u postupku identifikacije darovitosti, neovisno o tome rade li u osnovnoj ili srednjoj školi. S druge strane, pokazalo se da nema razlike u prepoznavanju darovitosti između knjižničara ovisno o njihovom radnom stažu te da osjećaj kompetencije za sudjelovanje u postupku identifikacije ne ovisi o duljini radnog staža. Također, prema rezultatima istraživanja, učestalost stručnog usavršavanja nije povezana s učestalosti prepoznavanja, identificiranja i rada s darovitim učenicima. Na samom kraju, pokazalo se kako knjižničari s duljim radnim stažom rjeđe idu na stručna usavršavanja. S obzirom na rezultate istraživanje, preporuča se veće davanje pozornosti negativnim osobinama darovitosti, kao i podizanje svijesti knjižničara o važnosti stručnog usavršavanja i rada s darovitim učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb