Pregled bibliografske jedinice broj: 889140
Plan i program tjelesne i zdravstvene kulture u nekim zemljama europske unije
Plan i program tjelesne i zdravstvene kulture u nekim zemljama europske unije, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 889140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Plan i program tjelesne i zdravstvene kulture u nekim zemljama europske unije
(Curriculum of physical education in some countries of the European Union)
Autori
Cvitković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.07
Godina
2016
Stranica
44
Mentor
Badrić, Marko
Ključne riječi
tjelesna i zdravstvena kultura, Europska unija, plan i program
(physical and health education, European Union, curriculum)
Sažetak
Najnoviji podaci o provođenju satova tjelesne i zdravstvene kulture u Europi pokazuju smanjenje satnice u nastavi u školama. Sjedilački način života i smanjeno kretanje su postali problem već u predškolskoj dobi, te je potrebno iz temelja izmijeniti stavove prema vježbanju i zdravim navikama. Djeca i mladi koji razviju pozitvan stav prema tjelesnoj aktivnosti će svoja znanja i kompetencije moći koristiti kroz cijeli život. Cilj ovog rada je ustanoviti plan i program tjelesne i zdravstvene kulture u nekim zemljama Europske unije, proučiti njihove obrazovne sisteme i iznijeti sličnosti i razlike u njihovim kurikulumima. U prvom dijelu rada su opisani sustavi i struktura obrazovanja u 5 zemalja članica Europske unije: Hrvatskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Švedskoj, Finskoj i Španjolskoj. Prezentiran je kratak osvrt na samu državu, njezin broj stanovnika i položaj u Europskoj uniji, te povijest obrazovanja svake države. Isto tako, prikazana je strukutura školovanja u svakoj od država (predškolski odgoj, osnovna škola, srednja škola i visoke škole) s fokusom na obavezno školovanje. U drugom dijelu rada je opisana važnost kurikuluma u procesu učena i na koji način kurikulum utječe na samog učenika i učitelja u odgojno-obrazovnom procesu. Učenici su zbog ubrzanog razvoja globalizacije i razvoja tehnologije i znanosti „prisiljeni“ na što brže i uspješnije prilagođavanje svakoj situaciji. Kurikulumi su ti koji ih trebaju usmjeriti na učenje kroz cijeli život, a ne samo na svladavanje gradiva koje je propisano u školama. U trećem dijelu rada je opisan koncept tjelesne i zdravstvene kulture i sami kurikulumi navedenih zemalja. Navedeni su ciljevi i sadržaji tjelesne i zdravstvene kulture za predškolske ustanove i osnovne škole, koji su u nekim kurikulumima točno specificirani za svaku godinu školovanja, dok su u većini država podijeljeni na određena razvojna razdoblja. Na kraju je napravljena usporedba kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture za sve gore navedene države, te su utvrđene sličnosti i razlike. Sam autor rada je predložio neke korake u poboljšanju provođenja satova tjelesne i zdravstvene kulture kao što su motiviranje učitelja i odgojitelja, daljnja stručna usavršavanja i teorijski satovi za učenike.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija