Pregled bibliografske jedinice broj: 889135
Utjecaj dodatne tjelesne aktivnosti na razvoj motoričkih sposobnosti učenica
Utjecaj dodatne tjelesne aktivnosti na razvoj motoričkih sposobnosti učenica, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja
CROSBI ID: 889135 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj dodatne tjelesne aktivnosti na razvoj motoričkih sposobnosti učenica
(The impact of additional physical activity to development of motor skills female students)
Autori
Gašparić, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Petrinja
Datum
14.10
Godina
2015
Stranica
36
Mentor
Badrić, Marko
Ključne riječi
tjelesna aktivnost, košarka, motoričke sposobnosti, škola, učenice, zdravlje
(physical activity, basketball, motor skills, school, schoolgirls, health)
Sažetak
U ovom diplomskom radu govori se o utjecaju dodatnog tjelesnog vježbanja na antropološke karakteristike i motoričke sposobnosti, ali i na cjelokupno zdravlje djece primarne školske dobi. U provedenom istraživanju, na uzorku od 47 učenica trećih razreda koje se bave dodatnom tjelesnom aktivnošću odnosno treninzima košarke u sekciji školskog športskog društva i koje sudjeluju samo u redovnoj nastavi tjelesne i zdravstvene kulture, procjenjivale su se antropometrijske mjere i motoričke sposobnosti. Rezultati su pokazali da učenice koje se bave dodatnim tjelesnim vježbanjem imaju značajno bolje rezultate u motoričkim sposobnostima, kao i primjetno povećanje mišićne mase. Sva dodatno prikupljena istraživanja različitih autora su analizirana i sažeta te se na temelju njih zaključuje o utjecaju tjelesnih aktivnosti na razvoj i poboljšanje motoričkih sposobnosti djece školske dobi. Djeca i mladi svoje slobodno vrijeme provode u aktivnostima koje zahtijevaju minimalnu tjelesnu aktivnost. Promatrajući taj problem s kineziološkog stajališta, valja istaknuti da slobodno vrijeme treba podrediti kretanju i vježbanju jer tjelovježba može utjecati na velik broj tjelesnih obilježja. Porast zdravstvenih poteškoća djece rane školske dobi vezan je uz manjak kretanja i igre, ali i uz nekvalitetno provođenje nastave tjelesne i zdravstvene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija