Pregled bibliografske jedinice broj: 889127
Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj školi
Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj školi // Knjižnica, 61 (2017), 3; 113-140 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 889127 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom
3.0 u osnovnoj školi
(Information Practice through Related Dimensions with
Web 3.0 in Primary School)
Autori
Zubac, Andreja
Izvornik
Knjižnica (0023-2424) 61
(2017), 3;
113-140
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
informacijska praksa ; informacijska pismenost ; osnovna škola ; web
Sažetak
Svrha: Informacijskoj pismenosti (IL) pristupa se sa stajališta ishoda učenja kroz informacijsku praksu u osnovnoj školi, a težište je na sociokulturnoj perspektivi. Cilj je rada dati širi pregled značenja koncepta informacijske pismenosti te predstaviti nalaze pilot- istraživanja čiji je cilj bio ispitati znaju li učenici osmog razreda osnovne škole na kraju svoga primarnog obrazovanja procijeniti kvalitetu informacije na internetu i stvoriti novo znanje u promjenjivom informacijskom prostoru, u svrhu unapređenja istraživačkog polja informacijske pismenosti u hrvatskom osnovnoškolskom obrazovnom sustavu. Metodologija/pristup: Istraživanje je provedeno kombiniranom kvalitativnom i kvantitativnom metodologijom kod učenika osmih razreda na kraju njihovog primarnog obrazovanja. Budući da nisu brojni, podaci iz ankete analizirani su u Microsoft Office Excelu. Intervju je analiziran metodom analize sadržaja. Analiza/rezultati: Nalaz pilot-istraživanja pokazao je da su učenici na kraju primarnog obrazovanja u Osijeku (Republika Hrvatska) informacijski pismeni i kao takvi spremni za nastavak školovanja u sekundarnom obrazovanju, da znaju kritički misliti, da poznaju alate i tehnologiju i da znaju stečeno znanje primijeniti u praksi. U konačnici, možemo reći da je informacijska pismenost dio različitih smjerova u obrazovanju ljudi, a samim tim i njihove potrebe za daljnjim, cjeloživotnim učenjem iz koje proizlaze različiti obrasci ponašanja u tehnološkom društvu. Ograničenja istraživanja: Nema ograničenja. Izvornost/primjenjivost istraživanja: Ovo je prvo istraživanje ovakve vrste u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem je dobiven uvid u poznavanje informacijske pismenosti kod učenika u kontekstu procjene i korištenja informacijskih izvora te komunikacije informacija kroz različite dimenzije povezanih informacijskih krajolika u praksi, u svrhu promicanja učenja kroz informacijsku praksu u e- okruženju (digitalnom okruženju) važnog za primarno obrazovanje učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- COBISS/OPAC
- dLib
- DOAJ
- ERIHPlus
- Google Scholar
- IBZ Online
- LISA
- LISTA
- Proquest
- Proquest Science/Technology Databases (HT&AJ, Technology Journals, Illustrata Technology)
- Proquest Research Library
- ProQuest Library Science
- IBZ in DOAJ