Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 889127

Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj školi


Zubac, Andreja
Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj školi // Knjižnica, 61 (2017), 3; 113-140 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 889127 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj školi
(Information Practice through Related Dimensions with Web 3.0 in Primary School)

Autori
Zubac, Andreja

Izvornik
Knjižnica (0023-2424) 61 (2017), 3; 113-140

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
informacijska praksa ; informacijska pismenost ; osnovna škola ; web

Sažetak
Svrha: Informacijskoj pismenosti (IL) pristupa se sa stajališta ishoda učenja kroz informacijsku praksu u osnovnoj školi, a težište je na sociokulturnoj perspektivi. Cilj je rada dati širi pregled značenja koncepta informacijske pismenosti te predstaviti nalaze pilot- istraživanja čiji je cilj bio ispitati znaju li učenici osmog razreda osnovne škole na kraju svoga primarnog obrazovanja procijeniti kvalitetu informacije na internetu i stvoriti novo znanje u promjenjivom informacijskom prostoru, u svrhu unapređenja istraživačkog polja informacijske pismenosti u hrvatskom osnovnoškolskom obrazovnom sustavu. Metodologija/pristup: Istraživanje je provedeno kombiniranom kvalitativnom i kvantitativnom metodologijom kod učenika osmih razreda na kraju njihovog primarnog obrazovanja. Budući da nisu brojni, podaci iz ankete analizirani su u Microsoft Office Excelu. Intervju je analiziran metodom analize sadržaja. Analiza/rezultati: Nalaz pilot-istraživanja pokazao je da su učenici na kraju primarnog obrazovanja u Osijeku (Republika Hrvatska) informacijski pismeni i kao takvi spremni za nastavak školovanja u sekundarnom obrazovanju, da znaju kritički misliti, da poznaju alate i tehnologiju i da znaju stečeno znanje primijeniti u praksi. U konačnici, možemo reći da je informacijska pismenost dio različitih smjerova u obrazovanju ljudi, a samim tim i njihove potrebe za daljnjim, cjeloživotnim učenjem iz koje proizlaze različiti obrasci ponašanja u tehnološkom društvu. Ograničenja istraživanja: Nema ograničenja. Izvornost/primjenjivost istraživanja: Ovo je prvo istraživanje ovakve vrste u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem je dobiven uvid u poznavanje informacijske pismenosti kod učenika u kontekstu procjene i korištenja informacijskih izvora te komunikacije informacija kroz različite dimenzije povezanih informacijskih krajolika u praksi, u svrhu promicanja učenja kroz informacijsku praksu u e- okruženju (digitalnom okruženju) važnog za primarno obrazovanje učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url ANDREJA ZUBAC (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Zubac, Andreja
Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj školi // Knjižnica, 61 (2017), 3; 113-140 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Zubac, A. (2017) Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj školi. Knjižnica, 61 (3), 113-140.
@article{article, author = {Zubac, Andreja}, year = {2017}, pages = {113-140}, keywords = {informacijska praksa, informacijska pismenost, osnovna \v{s}kola, web}, journal = {Knji\v{z}nica}, volume = {61}, number = {3}, issn = {0023-2424}, title = {Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {informacijska praksa, informacijska pismenost, osnovna \v{s}kola, web} }
@article{article, author = {Zubac, Andreja}, year = {2017}, pages = {113-140}, keywords = {informacijska praksa, informacijska pismenost, osnovna \v{s}kola, web}, journal = {Knji\v{z}nica}, volume = {61}, number = {3}, issn = {0023-2424}, title = {Information Practice through Related Dimensions with Web 3.0 in Primary School}, keyword = {informacijska praksa, informacijska pismenost, osnovna \v{s}kola, web} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • COBISS/OPAC
  • dLib
  • DOAJ
  • ERIHPlus
  • Google Scholar
  • IBZ Online
  • LISA
  • LISTA
  • Proquest
  • Proquest Science/Technology Databases (HT&AJ, Technology Journals, Illustrata Technology)
  • Proquest Research Library
  • ProQuest Library Science
  • IBZ in DOAJ





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font