Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 889068

Kritičko čitanje za kritičko građanstvo


Peti-Stantić, Anita
Kritičko čitanje za kritičko građanstvo, 2017. (ostalo).


CROSBI ID: 889068 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritičko čitanje za kritičko građanstvo
(Critical Reading for Critical Citizenship)

Autori
Peti-Stantić, Anita

Izvornik
Program skupa

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2017

Ključne riječi
kritičko čitanje, čitalačka pismenost, kombinatorne kompetencije čitatelja
(critical reading, reading competence, combinatorial competence of a reader)

Sažetak
U izlaganju je bilo riječi o razvoju čitalačke pismenosti kao multidisciplinarne aktivnosti koja omogućuje i potiče razvoj cjelovite osobe, pri čemu se čitalačka pismenost tumači kroz povezivanje i ispreplitanje vještina čitanja i pisanja. U tom se kontekstu kao jedan od najvažnijih pojmova ističe automatiziranost čitanja, koja je pretpostavka dubinskoga čitanja kao krajnjeg cilja čitateljske kompetencije. Cilj dubinskoga čitanja je dekodiranje i razumijevanje teksta, kao i razvijanje kompleksnijih sposobnosti kao što su zaključivanje, analiza i sposobnost prožimanja vlastitoga iskustva i teksta. Stoga se dubinsko čitanje smatra skupom kognitivnih/spoznajnih i metakognitivnih procesa. U izlaganju je posebno istaknuto kako se do dubinskoga čitanja dolazi razvojem kombinatornih čitateljskih sposobnosti, stupnjevito, razvojem inicijalnih, metakognitivnih (analoško mišljenje kao most između znanja o svijetu i sposobnosti zaključivanja i kritičke analize) i generativnih procesa. Ciljevi, neposredno povezani s razvojem kombinatornih čitateljskih sposobnosti, ostvaruju se suradnjom stručnjaka lingvista, psihologa i psiholingvista i profesora u obrazovnom procesu, a na osnovi dosadašnjih istraživanja pokazuje se da je na leksičkoj razini primarno ispitivanje kategorije konkretnosti / predočivosti i rad na razumijevanju leksika na svim razinama, na gramatičkoj je razini nužno utvrditi relevante obrasce i razviti sposobnost za generativnost na svim razinama gramatičke analize te na kraju, profesore i učenike naučiti prepoznavati 5 osnovnih struktura teksta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Anita Peti-Stantić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Peti-Stantić, Anita
Kritičko čitanje za kritičko građanstvo, 2017. (ostalo).
Peti-Stantić, A. (2017) Kritičko čitanje za kritičko građanstvo. program skupa. Ostalo.
@unknown{unknown, author = {Peti-Stanti\'{c}, Anita}, year = {2017}, keywords = {kriti\v{c}ko \v{c}itanje, \v{c}itala\v{c}ka pismenost, kombinatorne kompetencije \v{c}itatelja}, title = {Kriti\v{c}ko \v{c}itanje za kriti\v{c}ko gra\djanstvo}, keyword = {kriti\v{c}ko \v{c}itanje, \v{c}itala\v{c}ka pismenost, kombinatorne kompetencije \v{c}itatelja} }
@unknown{unknown, author = {Peti-Stanti\'{c}, Anita}, year = {2017}, keywords = {critical reading, reading competence, combinatorial competence of a reader}, title = {Critical Reading for Critical Citizenship}, keyword = {critical reading, reading competence, combinatorial competence of a reader} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font