Pregled bibliografske jedinice broj: 888132
Razlike u kinantropološkim obiljžjima učenica prvog razreda srednjih škola u odnosu na makroregionalne značajke Republika Hrvatske
Razlike u kinantropološkim obiljžjima učenica prvog razreda srednjih škola u odnosu na makroregionalne značajke Republika Hrvatske, 2017., doktorska disertacija, Fakultet prirodoslovno matematičkih i odgojnih znanosti, Mostar
CROSBI ID: 888132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u kinantropološkim obiljžjima učenica prvog razreda srednjih škola u odnosu na makroregionalne značajke Republika Hrvatske
(Macroregional differences in kinanthropological characteristics between the high school 1st grade pupils in the Republic of Croatia)
Autori
Prce, Stipan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prirodoslovno matematičkih i odgojnih znanosti
Mjesto
Mostar
Datum
07.04
Godina
2017
Stranica
137
Mentor
Prskalo, Ivan
Ključne riječi
makroregije, učenice, prvi razred srednje škole, Republika Hrvatska
Sažetak
Učenice prvih razreda srednjih škola Republike Hrvatske podijeljene su prema mjestu u kojem polaze školu na učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije. Istraživanjem će se utvrditi razlike u 15 motoričkih i četiri antropometrijske varijable. Faktorska analiza pokazuje da kod učenica iz Kontinentalne makroregije dinamogena sposobnost očitovanja snage pripada istom faktoru kao i antropometrijske varijable, a kod učenica iz Jadranske makroregije faktoru koji definira ostale motoričke varijable. U kanoničkoj korelacijskoj analizi nalaze se samo razlike u uspoređivanju odnosa motorike i antropometrije. Analiza varijance nalazi značajnu razliku u 12 testova. Multivarijantna analiza varijance ove dvije grupe statistički značajno razlikuje. Diskriminativna funkcija statistički značajno razlikuje učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije. Antropometrijske varijable nemaju značajne utjecaje na razlikovanje ispitivanih grupa. Klaster analiza podijelila je populaciju Hrvatske na pet grupa dok je učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije podijelila na po četiri grupe. Kod kontinentalki većina testova se smjestila na jedan distinktni faktor. Kod učenica iz Jadranske makroregije struktura je vrlo složena. Učenice iz Kontinentalne makroregije imaju pet značajnih polarnih taksona, a učenice iz Jadranske makroregije šest značajnih polarnih taksona. Korištene statističke analize nedvojbeno pokazuju da učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije ne pripadaju istoj populaciji. Zbog toga bi nastavni plan i program kao i norme trebalo prilagoditi kinantropološkim značajkama učenica iz različitih makroregija. Sadržaji sportskih igara se preporučuju učenicama iz Jadranske makroregije, a učenicama iz kontinentalnog dijela se preporučuju kineziološke aktivnosti s težinskim značajkama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Profili:
Ivan Prskalo
(mentor)